35 دانشگاه ایرانی در جمع 4000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند

به گزارش مجله حقوق، رتبه بندی موضوعی شانگ های در سال 2020 منتشر شد و 35 دانشگاه ایرانی در جمع 4000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

35 دانشگاه ایرانی در جمع 4000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل فوق لیسانس در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رتبه بندی بین المللی شانگ های یکی از معتبرترین رتبه بندی های دنیای است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ های ژیائوتنگ منتشر می گردد. رتبه بندی موضوعی 2020 نظام رتبه بندی بین المللی شانگ های امروز 29 ژوئن منتشر شد و 35 دانشگاه ایرانی در حوزه های مختلف حضور پر رنگی دارند.

این رتبه بندی بر اساس موضوعات در 54 رشته دسته بندی شده است. تعداد 36 دانشگاه ایرانی در 33 موضوع حضور دارند و نام دانشگاه های ایرانی 168 بار تکرار شده است.

رتبه بندی موضوعی شانگ های (GRAS) سال 2020 امروز منتشر شد. رتبه بندی شانگ های از سال 2009 شروع شده و دانشگاه های دنیا را (ARWU) در 54 رشته زیر مجموعه علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی است رتبه بندی نموده است. در مجموع بیش از چهار هزار دانشگاه رتبه بندی شده اند.

دانشگاه های ایالات متحده در 31 موضوع در صندلی های برتر قرار دارند و دانشگاه های چین در 11 موضوع در صندلی های برتر هستند.

بهترین عملکرد متعلق به دانشگاه هاروارد است که در 14 موضوع در رده برتر واقع شده است که 5 موضوع علوم اجتماعی، 4 موضوع علوم پزشکی، 3 موضوع مهندسی و 2 موضوع علوم زیستی است. انستیتو فناوری ماساچوست MIT نیز دارای رتبه برتر در 6 موضوع است که 5 مورد آن مربوط به موضوعات مهندسی است.

دانشگاه های دیگری که در بیش از یک موضوع در رتبه برتر قرار دارند عبارتند از: دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کلرادو از ایالات متحده، دانشگاه آکسفورد از انگلستان و دانشگاه فنی نانیانگ از سنگاپور.

همچنین دانشگاه پاریس Saclay در اولین حضور خود در رتبه بندی دنیای موضوعی شانگ های در صدر جدول موضوع ریاضیات واقع شده است.

بیش از 1800 دانشگاه از 90 کشور و منطقه در این نسخه منتشر شده اند و در مجموع 19 هزار و 100 بار در جدول موضوعی حضور دارند. دانشگاه های ایالات متحده 4 هزار و 826 بار، دانشگاه های چین هزار و 647 بار و دانشگاه های انگلستان 1 هزار و 607 بار.

رتبه بندی موضوعی از روش شفافی استفاده نموده است و شاخص های رتبه بندی شامل معیار های کیفیت تحقیق، میزان همکاری بین المللی، تحقیق با کیفیت عالی و بالاترین جوایز علمی است. جایزه علمی یک شاخص برجسته از رتبه بندی دنیای شانگ های است. در 30 مورد از رتبه بندی موضوعی شانگ های در 2020 در 100 دانشگاه، اساتید جایزه علمی کسب نموده اند.

همچنین پژوهش های برتر علمی از 151 ژورنال برتر در 47 موضوع و 22 کنفرانس برتر علمی در علوم و مهندسی کامپیوتر مدنظر بوده است.

به منظور تشویق پژوهش با کیفیت بالا، در رتبه بندی موضوعی 2020 شانگ های شاخص PUB با Q 1 جایگزین شده است. در واقع تعداد مقالاتی که توسط یک موسسه در یک موضوع علمی در مجلات با ضریب تاثیر بالا نوشته شده است، مدنظر قرار گرفته است.

در رتبه بندی دنیای موضوعی 2020 شانگ های شاخص هایی شامل تعداد مقالات منتشر شده در مجلات با ضریب تاثیر بالا در یک موضوع علمی، استنادات علمی، مقالات علمی که با نویسنده بین المللی در یک موضوع علمی تألیف شده اند، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات و کنفرانس های برتر و جوایز علمی استادان مورد آنالیز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 351

به "35 دانشگاه ایرانی در جمع 4000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 دانشگاه ایرانی در جمع 4000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید