133 زائر بحرینی دیگر به کشورشان بازگشتند

به گزارش مجله حقوق، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امروز 133 زائر بحرینی به وسیله پرواز گلف ایر به کشور خود بازگشتند.

133 زائر بحرینی دیگر به کشورشان بازگشتند

یوسف بیدخوری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد آخرین شرایط زائران بحرینی در مشهد اظهار کرد: تعدادی از این زائران ابتدا به تهران رفته و سپس به کشور خود بازگشته اند. از مجموع 1200 زائر بحرینی که از ابتدای اسفند در مشهد سرگردان بودند، 450 نفر دیگر در هتل های مشهد همچنان اقامت دارند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های اجرا شده از امروز انتقال زائران بحرینی به کشور خودشان به وسیله شرکت بحرینی گلف ایر صورت می گیرد. پیش از این زائران بحرینی با پروازهای کیش ایر به کشور خود بازگردانده می شدند. هر پنج شنبه پرواز زائران بحرینی از مشهد انجام خواهد شد. پیش از این پروازها به صورت 60 نفره انجام می شد اما در حال حاضر با افزایش ظرفیت هواپیما از پروازهای 100 و یا 130 نفره استفاده می گردد؛ لذا تقریبا کمتر از یک ماه دیگر تمام زائران بحرینی به کشور خود باز خواهند گشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام نمود: در مدتی که زائران بحرینی در مشهد حضور داشتند، هماهنگی های بسیار خوبی از سوی جامعه هتل داران، معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری، نماینده وزارت امور خارجه در شمال شرق، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی و دستگاه های امنیتی و انتظامی انجام شد. این زائران به دلیل برنامه های غربال گری و معاینات پزشکی در هشت هتل متمرکز شده بودند و در حال حاضر با هماهنگی های اجرا شده، معین شده که تا چه زمانی به کشور خود باز خواهند گشت.

بیدخوری مطرح نمود: از آنجا که زائران بحرینی به طور غیر مستقیم به ایران آمده بودند، مشکلاتی برای بازگشت خود به بحرین ایجاده نموده بودند و به دلیل قطع ارتباط سیاسی هر 2 کشور، هماهنگی سختی میان 2 کشور شکل گرفت و با هماهنگی و پیگیری های وزارت امور خارجه جهت بازگشت آن ها فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 231

به "133 زائر بحرینی دیگر به کشورشان بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "133 زائر بحرینی دیگر به کشورشان بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید