گردشگری شجره شناسی؛ تاثیری که DNA روی سفر گذاشته است

به گزارش مجله حقوق، شرکت های زیادی در جهان هستند که برای علاقه مندان به کشف ریشه های خانوادگی خود، سفرهای ویژه ای تدارک دیده اند.

گردشگری شجره شناسی؛ تاثیری که DNA روی سفر گذاشته است

سفرهایی که با موضوع شجره شناسی انسان ها انجام می گردد هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می نمایند و شرکت های مسافرتی زیادی هستند که در حال حاضر به صورت تخصصی روی سفرهای دریایی و زمینی با ارائه خدمات پیشینه شناسی موروثی تمرکز نموده اند. این موضوع تا مقدار ای به این خاطر است که اینترنت، شرایط راحت تری برای افرادی که در جستجوی ریشه های خود هستند، فراهم نموده است تا آن ها در حالی که در خانه های خود، با آسایش به پشتی های خود تکیه داده اند در پی یافتن اثری از اصل و نسب خود باشند. در نتیجه، اشتیاق آن ها برای بازدید از محلی که اجدادشان در گذشته های دور در آن می زیستند، صد چندان می گردد.

صرف نظر از این که پیدا کردن شجره نامه ی خانوادگی و بازگشت به ریشه ها احتیاجمند سفر ویژه ای است، ولی باید به این موضوع هم توجه کرد که این کار می تواند با نگرانی ها و دلهره های زیادی همراه باشد، به خصوص اگر ظن آن رود که افراد در راستا خود با موانع زبانی هم روبرو شوند. به همین علت است که بهتر است از خدمات یک آژانس تخصصی در این زمینه استفاده کرد.

کارن آناند، سرپرست روابط عمومی در شرکت ایندیان تراول Cox & Kings معتقد است که این فرایند در نتیجه افزایش احتیاج به حس تعلق داشتن که با یک عامل احساس خوب همراه است، شکل گرفته است:

نزدیک به 20٪ از سفرهایی که به تازگی انجام داده ایم، حول محور این موضوع اجرا شده و درخواست برای این سفرها در حال افزایش است.

توجه اروپایی ها بیشتر روی آن دسته از آژانس های مسافرتی مستقر در آمریکا معطوف شده است که تورهای خصوصی شجره شناسی در اروپا برگزار می نمایند. اگر فردی بخواهد شهر اجدادی خود را کشف کند، این آژانس ها پیش از آن ها به محل موردنظر می فرایند تا با هر آن چه که آنجا هست و باید دید آشنا بشوند.

بعلاوه، آن ها با کشیش های محلی، مسئولین ثبت پفراینده های محل و مورخان محلی ملاقات می نمایند و از کارشناسان محلی یاری می گیرند تا تجربیاتی را برای مشتریان خود رقم بزنند که جلوه ای واقعی به تحقیقات بازدیدنمایندگان درباره اجدادشان ببخشد. راهنمای تور هر روز با مسافران همراه می گردد و با حرف زدن با محلی ها و درک آیین ها و سنت های محلی ها به آن ها یاری می نماید.

فمیلی تری تورز (Family Tree Tours) یک شرکت مسافرتی است که تخصص آن برگزاری تورهایی با هدف تبارشناسی در کشورهای آلمانی زبان و بعلاوه طراحی سفرهایی به کشورهای اروپایی دیگر است. صرف نظر از این که مشتری، در یک تور گروهی این شرکت ثبت نام کند یا درخواست برگزاری یک تور خصوصی داشته باشد یا این که یک سفر مستقل برای کشف پیشینه میراثی خود با یاری آن ها انجام بدهد، کتی وارس (Kathy Wurth)، مالک شرکت و ماتیاس یوتاف (Matthias Uthoff)، کارشناس آلمانی شرکت در این زمینه، این فرصت را برای آن ها فراهم می نمایند تا اطلاعات خود را درباره ریشه های خانوادگی خود بالاتر ببرد، با خانواده ارتباط برقرار کند و موضوعات بیشتری درباره چگونگی زندگی اجداد خودش در روزهای قبل از مهاجرت بیاموزد.

با توجه به این که برآوردهای اجرا شده می گویند که 1٬500٬000 نفر از ایرلندی ها (1 میلیون و 500 هزار) در زمان قحطی بزرگ ایرلند این کشور را ترک نموده اند، بنابراین مسافران زیادی هستند که اکنون مشتاق پیگیری ریشه های خود در این کشور هستند. در نتیجه، هتل شلبورن (Shelbourne hotel) در دوبلین، از هلن کلی، یک کارشناس در شجره شناسی، دعوت به همکاری نموده است تا به همراه مهمانانی که می خواهند از تاریخچه خانوادگی ایرلندی خود سردربیاورند به کاوش های نسب شناسی بپردازد.

مهمان، پیش از ورود به هتل یک فرم ارزیابی را تکمیل می نمایند و هلن یک گزارش ارزشیابی شخصی از اطلاعات مربوط به اجداد آن ها برای شان تهیه می نماید و برنامه ای تحقیقاتی برای آن ها تدارک می بیند که به مهمانان یاری می نماید تا جستجوی خود را شروع نمایند و به پیش ببرند. به محض رسیدن مهمانان به هتل یک جلسه مشاوره برای ملاقات آن ها با هلن برگزار می گردد تا به آن ها گفته گردد که چگونه به جستجوی تاریخچه خانوادگی ایرلندی خود در پفراینده های ثبت شده ایرلند بپردازند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1226

به "گردشگری شجره شناسی؛ تاثیری که DNA روی سفر گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری شجره شناسی؛ تاثیری که DNA روی سفر گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید