قابلیت راستی آزمایی در جستجوی تصاویر گوگل

به گزارش مجله حقوق، قابلیت راستی آزمایی گوگل که قبلا در بخش جستجوهای عادی و یوتیوب ارائه شده بود حالا به نتایج جستجوی تصاویر هم اضافه شده است.

قابلیت راستی آزمایی در جستجوی تصاویر گوگل

برای مشاهده جزئیات روی یک تصویر جعلی کلیک کنید، یک شرح کوتاه از منبع تایید شده به نمایش گذاشته می گردد که معین می نماید این تصویر جعلی است و لینکی در اختیارتان قرار می دهد تا به کم ارزش بودن این عکس پی ببرید.

در صورتی که یک تصویر جعلی باشد، پیش از اینکه آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، از چنین موضوعی اطلاع پیدا می کنید. گوگل برای قابلیت راستی آزمایی از روش ClaimReview استفاده نموده که در یوتیوب نیز وجود دارد. در این روش برای راستی آزمایی از منابع مستقل و معتبر مختلفی مانند PolitiFact استفاده می گردد.

گوگل اعلام نموده همانند جستجوی عادی، برچسب گذاری تصاویر تاثیری روی رتبه بندی آن ها نخواهد داشت و قصد این شرکت، فراهم کردن مناسب ترین و قابل اعتمادترین تصاویر با توجه به جستجوی کاربران است. این غول جستجوی اینترنتی اعلام نموده برای نشان دادن اهمیت این کار، اوایل امسال میلادی 6.5 میلیون دلار بودجه در اختیار سازمان ها در سراسر دنیا قرار داده است.

گوگل در زمان مناسبی تصمیم به انجام چنین کاری گرفته چرا که تنها چند ماه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فاصله داریم. در آمریکا نگرانی های زیادی پیرامون تصاویر ساختگی داخلی و همچنین فراوری شده توسط کشورهای دیگر وجود دارد، چرا که آن ها می توانند با اطلاعات غلط رای مردم را به سمت کاندیدای خاصی سوق دهند.

در حالی که قابلیت راستی آزمایی گوگل نمی تواند با تمام تصاویر جعلی مبارزه کند، احتمالا از انتشار شمار بالایی از آن ها مخصوصا در شبکه های اجتماعی جلوگیری خواهد نمود.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 359

به "قابلیت راستی آزمایی در جستجوی تصاویر گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت راستی آزمایی در جستجوی تصاویر گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید