کاشانی: دلال بازی شبکه توزیع مانع کاهش قیمت تخم مرغ است

به گزارش مجله حقوق، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: اکنون هر شانه تخم مرغ درب واحد های تولیدی زیر نرخ مصوب به فروش می رسد، اما دلال بازی شبکه توزیع اجازه کاهش قیمت ها در بازار را نمی دهد.

کاشانی: دلال بازی شبکه توزیع مانع کاهش قیمت تخم مرغ است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمیدرضا کاشانی درخصوص افزایش قیمت هر شانه فله 30 تایی تخم مرغ در بازار به 60 هزار تومان، اضافه نمود: اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ 30 تایی درب واحد های فراوریی بین 30 تا 31 هزار تومان، یعنی بین هفت تا هشت هزار تومان زیر قیمت است که 25 درصد زیر قیمت مصوب سال 1400 و 50 درصد زیر قیمت واقعی این محصول در سال تازه است.

به گفته وی، براساس نرخ مصوب سال 1400 قیمت هر شانه 30 تایی تخم مرغ درب واحد های فراوریی 38 هزار تومان و برای مصرف نمایندگان 43 هزار تومان مشخص شده بود.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار توضیح داد: با وجود کاهش قیمت تخم مرغ درب واحد های فراوریی، عرضه این محصول با نرخ 60 هزار تومان، گران فروشی و اجحاف به مصرف نمایندگان است که این مشکل به نقص در شبکه توزیع برمی گردد.

لزوم هوشمندسازی شبکه توزیع محصولات کشاورزی

وی گفت: در همه دنیا محصولات کشاورزی از جمله محصولات پروتئینی از مزرعه تا سفره به شکل مستقیم عرضه می گردد تا محصول با قیمت مناسب به دست مصرف نمایندگان برسد، اما در کشور ما بزرگترین مشکل عدم عرضه مسقتیم کالا های کشاورزی، نداشتن شبکه توزیع هوشمند و دلال بازی در شبکه توزیع است.

کاشانی افزود: شبکه توزیع و خرده فروشی ها برای سود کلان خود اجازه کاهش قیمت ها را نمی دهند، بنابراین با وجود کاهش قیمت محصول در مراکز فراوری، کالا همچنان گران به دست مصرف نمایندگان می رسد.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار بر این باور است که برای جلوگیری از ضرر مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و حذف دلالان ضروری است سیستم فعلی شبکه مویرگی توزیع که شفاف و قانونمند نیست، تغییر یابد و این شبکه به یک سیستم هوشمند تبدیل گردد.

وی، از وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های نظارتی خواست که برای حمایت از مصرف نمایندگان، با تشدید نظارت ها محصول با قیمت مناسب به دست مصرف نمایندگان برسد.

بی نظمی در توزیع نهاده های طیور مشکل ساز می گردد

کاشانی درباره شرایط نهاده های طیور در این بخش گفت: اکنون نهاده های مورد احتیاج بخش طیور بی نظم به دست فراوری نمایندگان می رسد و شرکت های واردنماینده نهاده را توزیع نمی نمایند یا با تاخیر عرضه می نمایند که این بی نظمی می تواند فراوری تخم مرغ کشور را در ماه های آینده را با مشکل روبه رو کند.

آنالیز های میدانی خبرنگار ما از شرایط بازار نشان می دهد هر شانه تخم مرغ 30 تایی فله در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای 43 هزار تومان و در بازار خرده فروشی 60 هزار تومان به فروش می رسد.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سالیانه نزدیک به 1.2 میلیون تن تخم مرغ در کشور فراوری و به بازار عرضه می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1328

به "کاشانی: دلال بازی شبکه توزیع مانع کاهش قیمت تخم مرغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشانی: دلال بازی شبکه توزیع مانع کاهش قیمت تخم مرغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید