ژاپن فاتح رقابتهای جودو قهرمانی جهان شد، روسیه روی سکوی نخست

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران، در انتها رقابتهای جودو قهرمانی جهان که با حضور 661 جودوکار از 118 کشور دوشنبه 17 خردادماه به میزبانی مجارستان در بوداپست آغاز شده بود، شب گذشته با قهرمانی ژاپنی ها به انتها رسید.

ژاپن فاتح رقابتهای جودو قهرمانی جهان شد، روسیه روی سکوی نخست

در مجموع مردان و زنان ژاپن با 5 طلا، چهار نقره دو برنز روی سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. اسپانیا با 2 طلا، یک نقره و دو برنز نایب قهرمان شد و روسیه با دو طلا، یک نقره و یک برنز در جای سوم ایستاد. فرانسه با دو طلا و یک نقره به همراه مجارستان با دو طلا و یک برنز نیز چهارم و پنجم شدند.

در بخش مردان، جودوکاران روسیه که در این دوره با پرچم کمیته بین المللی المپیک شرکت کرده بودند با دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان شدند. ژاپن با دو طلا و یک برنز نایب قهرمان شد و اسپانیا با دو طلا و یک برنز سوم شد. تیم های گرجستان با یک طلا، یک نقره و دو برنز به همراه ازبکستان با یک طلا و یک نقره عناوین بعدی را کسب کردند

در روز پایانی این رقابتها جودوکاران اوزان 100+ کیلوگرم مردان و 78+ کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که هر دو طلا را جودوکاران ژاپن کسب کردند.

در 100+ کیلوگرم مردان، جایی که نفرات عنوان داری چون هاراساوا از ژاپن، لوکاس کارپلاک از جمهوری چک و یا تدی رنر فرانسوی حضور نداشتند این کاگورا از ژاپنی بود که با برتری مقابل حریفانی از آمریکا، هلند، فنلاند و برزیل راهی فینال شد و در این مرحله نیز ترملان باشیف از روسیه را شکست داد و طلا گرفت.

این ژاپنی بعد از کسب مدال طلا گفت: مردم فقط در مورد پیروزی مقابل تدی رنر از من سوال می کنند، اما اکنون من عناوین بزرگی دارم؛ قهرمان آسیا هستم و اکنون قهرمان جهان. مرحله بعدی باید المپیک باشد.

در این وزن بعد از تمرلان روسی، خامو یاکیف از اکراین به همراه روی میر از هلند به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

در بخش زنان و در وزن 78+ کیلوگرم مدال های طلا، نقره و برنز به چهار جودوکار از دو کشور رسید. آساهینا از ژاپن در مبارزه پایانی واکابا تومیتا دیگر هموطن خود در این وزن را شکست داد و طلا گرفت. تومیتا به نشان نقره دست پیدا کرد و بیاتریز سوزا به همراه ماریا سولن هر دو از برزیل به نشان برنز دست پیدا کردند.

این دوره از رقابتها امروز در بخش تیمی پیگیری می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 958

به "ژاپن فاتح رقابتهای جودو قهرمانی جهان شد، روسیه روی سکوی نخست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن فاتح رقابتهای جودو قهرمانی جهان شد، روسیه روی سکوی نخست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید