پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 27 اردیبهشت

به گزارش مجله حقوق، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از شانزده درجه به مرور و در طول روز به سی و یک درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 27 اردیبهشت

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی پیش بینی می شود. فردا 27 اردی بهشت 1401 آسمان مرکز نسبتا آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در شرایط زرد پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 29 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (27 اردی بهشت ماه) تا حدودی آفتابی با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (28 اردی بهشت ماه) آفتابی با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و برای روز پنجشنبه (30 اردی بهشت ماه) آفتابی و با حداقل دمای 20 درجه و با حداکثر دمای 30 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

شرایط آلودگی هوای تهران

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته با میانگین 99 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون با میانگین 96 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (26 اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود می کند علاوه بر این با توجه به افزایش دما و فراهم شدن شرایط مناسب جهت تولید آلاینده ازن، در برخی ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در بر خی منطقه ها وجود خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (26 اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه شنبه (27 اردیبهشت ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها می شود، هرچند با آغاز تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا به ویژه در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نیست. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد کرد، بااین حال افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی منطقه ها خواهد شد.

با افزایش تدریجی تندی باد تا ساعات پایانی دوشنبه کاهش غلظت ذرات معلق در بیشتر منطقه ها مورد انتظار خواهد بود، اگرچه وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک از منطقه ها مستعد و ورود آن از نواحی غربی کشور کاهش کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

در شمال آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، البرز، تهران، قزوین، زنجان، همدان، کردستان و لرستان بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

در برخی نقاط شمال غرب بارش تگرگ رخ خواهد داد و در دامنه های جنوبی البرز، اوایل شب خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. کاهش نسبی دما در سواحل خزر پیش بینی می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1338

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 27 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 27 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید