سفر به آمریکا: ورنون، شهری که فصل دوم سریال True Detective از آن الهام گرفته شده است

به گزارش مجله حقوق، فصل دوم سریال کاراگاه واقعی (True Detective) تمامی ویژگی های یک برنامه تلویزیونی محبوب را دارد: جرم و جنایت، فساد، پلیس و یک فرماندار مرده. اگرچه به نظر می رسد طرح آن برای یک سریال درام تلویزیونی هیجان انگیز ساخته شده باشد، اما شاید طرح این سریال از شهر واقعی ورنون (Vernon) در کالیفرنیا برداشته شده است.

سفر به آمریکا: ورنون، شهری که فصل دوم سریال True Detective از آن الهام گرفته شده است

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا با دعوتنامه معتبر هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شهر ورنون

خالق سریال کارآگاه واقعی، نیک پیزولاتو، با صراحت بیان کرد در فصل دوم این سریال وینسی، شهری که داستان در آن اتفاق میفتد، از شهری در جنوب کالیفرنیا به نام ورنون الهام گرفته شده است. شباهت عجیب و غریبی میان این دو شهر وجود دارد مثل مخازن آبی که در فیلم معین است و مهر و نشان شهر؛ حتی بعضی از صحنه های فیلم در این شهر ضبط شده است.

محیط فرسوده

شهرهای وینسی و ورنون هر دو شهر صنعتی با سابقه طولانی فساد هستند. کالیفرنیا یک مرکز تولیدی عظیم است که توسط یک مهاجر به نام جان بپتیست لئونیس بنا شد. لئونیس ورنون را مثل زمین های خود اداره نموده و خودش به جای شهرداری پروانه کسب و کار صادر می کرد. از آن چیزهایی که تا به امروز می دانیم، این شهر توسط چند تن از افراد ثروتمند و قدرتمند اداره می شد.

کارخانه ها و انبارها

هر چه کارخانه ها و انبارها در شهر آغاز به کار می کردند، گربه های چاقی مثل لئونیس با اخذ مالیات از مردم شهر ثروتمندتر می شدند. در مدت کوتاهی ورنون به مرکز خوش گذرانی و فساد تبدیل شد، مانند افرادی که در وینسی در کلوپ ها خوش گذرانی می کردند. ورنون همچنین تعدادی کارچاق کن داشت که با زد و بند کارها را انجام می دادند.

شهردار

شهر خیالی پیزولاتو از مسئولان شهر ورنون تقلید می نماید. شهردار الکلی وینسی به جای اینکه مثل یک رهبر واقعی شهر زندگی کند، با همسر خارجی و بچه های بی ادب خود در یک عمارت عظیم در بل ایر زندگی می نماید. نوه بنیان گذار ورنون، لئونیس ملبورگ، در سال 1978 به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و تا زمانی که در سال 2009، معلوم شد به جای اینکه در شهر خود زندگی کند، ساکن عمارت پدرعظیم خود در هانکوک پارک است، در سمت خود باقی بود.

فرماندار

بن کاسپر، فرماندار شهر وینسی، مثل فرماندار ورنون در حالی مرد که به فساد متهم بود؛ با این حال جزییات مرگ او خیلی هولناک نبود. زمانی که مقامات و روزنامه نگاران شهر آغاز به تحقیق درباره یک میلیون دلاری کردند که اریک تی فرش به عنوان فرماندار ورنون و مشاور حقوقی دریافت نموده بود، جسد وی در سواحل سانفرانسیسکو کشف شد. اگرچه بعدا مرگ او تصادفی تلقی شد، اما این حادثه درست زمانی روی داد که بیننده از یک سریال تلویزیونی انتظار دارد.

فساد

اتهامات زیادی درباره دستمزد بالا و عجیب فرش مطرح شد. کارمندان دیگر شهر نیز مانند اعضای شورا، با درآمد سالانه 70000 هزار دلار برای یک شغل نیمه وقت، حقوق های بسیار بالا دریافت می کردند. علاوه بر حقوق های بالا، مسئولان شهر مالیات های ساکنان شهر را صرف سفرهای پرهزینه و تجملی مثل ماساژ و بازی گلف می کردند.

حذف از ایالت کالیفرنیا

اتهاماتی که به ورنون وارد بود، به حدی جدی بود که در سال 2011 یکی از اعضای مجلس سنای ایالت کالیفرنیا لایحه ای را تحت عنوان حذف این شهر از ایالت کالیفرنیا عنوان کرد. ورنون در واکنش به این قانون و از ترس اینکه کسب و کار این شهر تحت فشار قوانین سخت گیرانه قرار نگیرد، تعداد زیادی را برای جلب آرای نمایندگان اجیر کرد. در نهایت ورنون با قول اصلاح سیاست های فاسد و روابط خود با جوامع مجاور، از این مخمصه نجات یافت.

حرف بی حرف!

طبق گزارش گزارشگر ال ای تایمز، هکتور بسرا، شهر ورنون دقیقا مثل پینسی پیزولاتو در مقابل جرم و جنایت و فساد لب فرو می بندد. بسرا می گوید سال ها پیش زمانی که در خصوص اتهامات فساد شهر تحقیق می کرد، برای به دست آوردن اطلاعات اولیه از کارکنان شهر به مشکل برمی خورد. این شهر در سال های اخیر بیشتر از قبل به غریبه ها روی خوش نشان می دهد؛ حتی به شبکه HBO اجازه داد تا در محدوده این شهر بخش هایی از فیلم کارآگاه واقعی را فیلمبرداری کند. از سوی دیگر، در وینسی هیچ مسئله ای با رفتار خشنی که با یک خبرنگار سمج می گردد، وجود ندارد.

آلودگی

ازدیاد صنایع در ورنون منجر به آلودگی و همچنین فساد می گردد، با این حال سریال کارآگاه واقعی هنوز به مسئله آلودگی نپرداخته است. فقدان مقررات زیست محیطی که توسط مسئولان غیر متعهد این شهر تحمیل شده، منجر به افزایش نگرانی ها در خصوص ساکنان این شهر و جوامع مجاور شده است. یکی از عظیم ترین آلوده نماینده ها، باتری کارخانه اگزایل بود که انتها در ماه مارس سال جاری، بعد از انتشار سرب و آرسنیک به منطقه، حداقل به مدت ده سال بسته شد.

بوهمیان گراو

ورنون الهام بخش مکان اصلی فصل دوم فیلم کارآگاه واقعی است که داستان آن جا اتفاق میفتد. شاید بوهمیان گراو الهام بخش یکی از مهم ترین موضوعات اصلی فیلم است. از چندین قسمتی که از این سریال تا به امروز پخش شده است، بینندگان می دانند که در نزدیکی گورنویل ایالت کالیفرنیا، یک منطقه بسیار مهم وجود دارد که افراد قدرتمند دنیا به آن جا رفت و آمد می نمایند. بوهمیان گراو، منطقه ای واقعی نزدیک گورنویل، برای هدف معینی و به طور عالی استفاده شده است. از همه مهم تر پیکرنگاری پرنده که در بیشتر مکان ها در فیلم نشان داده می گردد، شاید به هویت قاتل با نقاب کلاغ اشاره دارد.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 659

به "سفر به آمریکا: ورنون، شهری که فصل دوم سریال True Detective از آن الهام گرفته شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: ورنون، شهری که فصل دوم سریال True Detective از آن الهام گرفته شده است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: ورنون، شهری که فصل دوم سریال True Detective از آن الهام گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید