وازلین نانویی با خاصیت آنتی باکتریال و ضدپرتو فرابنفش فراوری شد

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت تعاونی پیروز به فراوری و صادرات وازلین جاذب امواج فرابنفش حاوی اکسیدروی نانومتری شده است.

وازلین نانویی با خاصیت آنتی باکتریال و ضدپرتو فرابنفش فراوری شد

حمیدرضا دستجرد از بخش تحقیق و توسعه این شرکت گفت: در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می تواند آسیب های زیادی برای پوست بدن به همراه داشته باشد. ترک های پوستی یکی از این مسائل است که می تواند تبدیل به زخم گردد. از این رو وازلین در این مناطق برای حفاظت از پوست استفاده می گردد.

به گفته وی، این شرکت که سابقه طولانی در فراوری وازلین های بهداشتی دارد به سراغ استفاده از فناوری نانو رفته است. ما اکسیدروی نانومقیاس را به وازلین اضافه کردیم تا این ماده به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل نموده و بتواند مانع از آسیب پوست گردد.

دستجرد اضافه نمود: اکسیدروی نانومتری در خود شرکت فراوری می گردد. نتایج آنالیز ها نشان می دهد که اضافه نموده شدن اکسیدروی موجب شده تا این ماده پرتو فرابنفش را بلوک نموده و محافظت از پوست انجام گردد. همچنین نانوذرات اکسیدروی به عنوان ماده آنتی باکتریال عمل نموده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می گردد. در واقع اکسیدروی عملکرد دو منظوره داشته و هم مانعی برای پرتو فرابنفش بوده و هم خاصیت آنتی باکتریال دارد.

دکتر صبری نقاشیان عراقی، مدیرعامل شرکت گفت:این وازلین حاوی نانوذرات با ظرفیت سه تن در ماه فراوری و به بازار عرضه می گردد. این وازلین ها در حال حاضر به کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی نظیر اردن و امارات متحده عربی صادر می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 278

به "وازلین نانویی با خاصیت آنتی باکتریال و ضدپرتو فرابنفش فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وازلین نانویی با خاصیت آنتی باکتریال و ضدپرتو فرابنفش فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید