هواپیمای فضایی و مرموز چین به زمین نشست

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، این ماموریت 9 ماهه طولانی ترین مدتی است که هواپیمای فضایی تازه در فضا گذرانده است. هواپیمای مذکور پیش از این نیز به فضا رفته بود و البته فقط 2 روز سفر نموده بود.

هواپیمای فضایی و مرموز چین به زمین نشست

هرچند پرواز نو آن طولانی بوده است اما بیانیه های چین درباره ماهیت و ماموریت آن بسیار کوتاه بوده و جزئیاتی درباره هدف، مشخصات ابزار هوایی یا مانورهایی که در مدار زمین انجام داده در آنها موجود نیست.

خبرگزاری رسمی شینهوا چین در یک بیانیه کوتاه نوشت: موفقیت آزمایش مذکور نشان دهنده دستاوردی مهم در تحقیقات چین در حوزه فناوری های فضاپیماهای چندبار مصرف است که در آینده سفرهایی کوتاه مدت و مقرون به صرفه قیمت به فضا را فراهم می نماید.

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، سازنده این هواپیما بیانیه شینهوا را در حساب کاربری خود در پلتفرم Weixin به اشتراک گذاشت.

البته هواپیماهای فضایی چندبار مصرف پدیده ای نوین نیستند. شاتل های فضایی ناسا احتمالا نمونه ای بسیار مشهور در این زمینه هستند. در این اواخر نیز ریچارد برانسون میلیاردر مشهور هواپیمای فضایی ویرجین گالاکتیک را به مدار زمین فرستاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1499

به "هواپیمای فضایی و مرموز چین به زمین نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای فضایی و مرموز چین به زمین نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید