ساخت ماه مصنوعی برای آزمایش های جاذبه کم در چین

به گزارش مجله حقوق، خبرگزاری خبرنگاران-دانشمندان چینی برای آزمایش هایی در جاذبه کم یک ماه مصنوعی ساختند.

ساخت ماه مصنوعی برای آزمایش های جاذبه کم در چین

ساخت ماه مصنوعی برای آزمایشات جاذبه کم در چینبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه انگلیسی زبان هنگ کنگی ساوت چاینا مورنینگ پست نوشت: چین در نظر دارد فضانوردانی را تا سال 2030 روی ماه فرود آورد و پایگاهی در آنجا ایجاد کند و تاسیسات مستقر در استان جیانگسو در چین نقش مهمی در اکتشاف ماه ایفا خواهد نمود.

دانشمندان چینی یک ماه مصنوعی ساخته اند که انجام آزمایشات در جاذبه کم را امکان پذیر خواهد نمود. به گفته محققان، این ماه مصنوعی اولین نوع خود در دنیا است و به گونه ای طراحی شده است تا بتواند جاذبه را ناپدید کند. محققان می گویند از تجربه آندره گیم، فیزیکدان روس-هلندی-انگلیسی الهام گرفته اند که با استفاده از میدان مغناطیسی، یک قورباغه را در فضا معلق کرد.

این ماه مصنوعی متشکل از یک اتاقک دو فوتی در داخل یک محفظه خلاء است که به نوبه خود دارای دو آهن ربای قدرتمند است. محققان چینی سطح ماه را در این اتاقک شبیه سازی کردند و در آن سنگ و خاک قرار دادند.

پکن همراه سایر ابرقدرت های فضایی، مانند روسیه و آمریکا، در نظر دارد فضانوردانی را به ماه بفرستند تا مدتی در آنجا بمانند. از آنجایی که این اولین آزمایش از این نوع است، دانشمندان باید بدانند مواد و فناوری در بلندمدت در محیط ماه چگونه عمل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1233

به "ساخت ماه مصنوعی برای آزمایش های جاذبه کم در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ماه مصنوعی برای آزمایش های جاذبه کم در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید