ناپدید شدن صد ها آواره روهینگیا در اردوگاه اندونزی

به گزارش مجله حقوق، صد ها عضو اقلیت مسلمان روهینگیا در یک اردوگاه آوارگان در اندونزی ناپدید شده اند.

ناپدید شدن صد ها آواره روهینگیا در اردوگاه اندونزی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات و منابع مطلع پنجشنبه اعلام کردند صد ها عضو اقلیت مسلمان روهینگیا در یک اردوگاه آوارگان در اندونزی ناپدید شده اند و گمان می رود این افراد قاچاقی به مالزی که در جوار اندونزی قرار گرفته است، منتقل شده باشند.

این هفته فقط 112 آواره در اردوگاه موقتِ واقع در لهوکسوماو در ساحل شمالی اندونزی باقی مانده است، در حالی که از ماه ژوئن تا سپتامبر سال گذشته حدود 400 آواره وارد این اردوگاه شده بودند.

نه مقامات محلی و نه سازمان ملل از سرنوشت این آوارگان که از اقلیت مسلمان بدون تابعیت میانمار هستند، اطلاعی ندارند. بیم آن می رود این آوارگان برای عبور از تنگه مالاکا و ورود به مالزی از قاچاقچیان یاری گرفته باشند.

اقدام سال 2017 ارتش میانمار در سرکوب اقلیت روهینگیا - که ماموران تحقیق سازمان ملل آن را به منزله نسل کشی دانستند- 750 هزار عضو این گروه قومی را وادار به فرار از مرز به سوی منطقه کاکس در بنگلادش کرد و بسیاری از آن ها در آنجا از اردوگاه ها سر در آوردند.

از آن موقع تا به امروز هزاران تن از آنان به قاچاقچیان پول داده اند تا آن ها را از بنگلادش بیرون ببرند و برای رسیدن به اندونزی و مالزی، سفر های هولناک و طولانی را تحمل نمایند که با بیماری، کتک خوردن به دست قاچاقچیان و جیره های غذایی بسیار اندک همراه است.، خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 722

به "ناپدید شدن صد ها آواره روهینگیا در اردوگاه اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن صد ها آواره روهینگیا در اردوگاه اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید