معروف ترین نقاشی های دیواری در غارهای دنیا

به گزارش مجله حقوق، غارها در عهد باستان جزو پناه گاه های اصلی انسان های اولیه محسوب می شدند. به همین علت می توان نقاشی ها و گاها کنده کاری های فوق العاده ظریف و زیبایی را در غارها پیدا کرد، که از هنر خلاق انسان های اولیه حکایت دارد. در این پست به زیباترین و معروف ترین نقاشی هایی که بر روی دیواره غارهای کهن کشف شده، اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معروف ترین نقاشی های دیواری در غارهای دنیا

1) غار Magura

این غار یکی از بزرگترین غارهای کشف شده در بلغارستان است، که در جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. دیواره های این غار پوشیده از نقاشی های فوق العاده ای است، که گویای سطح بالای هنر در آن دوران است و قدمت این نقاشی های دیواری به بیش از 8000 سال پیش می رسد. باستان شناسان این آثار بصری را به 4000 سال پیش نسبت داده اند. در حال حاضر این غار به علت بهره مندی از چنین نقاشی های باشکوهی مورد توجه تورهای مسافرتی قرار گرفته است. می توان بیش از 700 نمونه نقاشی دیواری را در این غار مشاهد کرد. این طرح ها اغلب شامل طرح شکار، پایکوبی و بعلاوه حیوانات و انسان ها می شوند و تنوع بالایی را در خود جای داده اند.

2) غار Cueva de las Manos

این غار که به صورت کامل مورد محافظت شدید امنیتی قرار گرفته است، در جنوب آرژانتین واقع شده و یکی از عجایب منحصر به فرد در این حوزه به شمار می آید. این غار به علت طرح های عجیبی که بر روی دیوارهای خود دارد، مورد توجه باستان شناسان و تاریخ دانان قرار گرفته است. کشف نقاشی هایی از زوایای متفاوت دست انسان ها و بعلاوه حیوانات در این غار موجب حیرت است. اغلب طرح دست چپ انسان بر روی این دیوارهای سنگی نقاشی شده است، این می تواند حاکی از این جریان باشد که نقاش با دست راست خود طرحی از دست چپش را بر روی دیواره ها طراحی نموده است. تاریخ شناسان حدس می زنند که این نقاشی ها متعلق به بیش از 9500 سال پیش باشد. این غار به دلایل امنیتی مورد بازدید هیچ یک از تورهای مسافرتی و یا گردشگران آزاد قرار نمی گیرد.

3) غار Bhimbetka

Bhimbetka که در مرکز کشور هندوستان قرار گرفته است، بیش از 600 صخره مزین شده به نقاشی های دیواری را در خود جای داده است. اغلب نقاشی های کشیده شده بر سطوح این غار به رنگ های سفید و قرمز رنگ آمیزی شده اند، که در بعضی طرح ها می توان ردی از رنگ های زرد و سبز را نیز مشاهده کرد. این طرح ها اغلب شامل تصاویری از حیواناتی چون شیر، ببر و تمساح است و قدمت قدیمی ترین نقاشی یافت شده در غار به بیش از 12000 سال پیش باز می گردد.

4) غار Serra da Capivara

این غار که در یک پارک ملی در شمال برزیل قرار گرفته است، مجموعه ای بی نظیر از صخره هایی است که از طریق نقاشی های دیواری قدیمی تزئین شده اند. این طرح ها اغلب شامل صحنه هایی از شکار، چشم انداز درختان و حیوانات می گردد و زیبایی های خارق العاده خاص خودش را دارد. محققان تصور می نمایند که قدیمی ترین نقاشی که در این پارک ملی بدست آمده، مربوط به حدود 25000 سال پیش است. گمان می رود که این نقاشی ها از طریق اولین ساکنین قاره آمریکا بر روی دیواره های این غار کشیده شده باشند. این غار نیز به علت درجه اهمیت بالای خود مورد حفاظت شدید است و نمی توان در قالب تورهای طبیعت گردی و یا تورهای مسافرتی از آن بازدید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1447

به "معروف ترین نقاشی های دیواری در غارهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین نقاشی های دیواری در غارهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید