مجسمه علی و نینو در باتومی ، سازه ای شگفت انگیز و متحرک

به گزارش مجله حقوق، با وجود اینکه باتومی از نظر وسعت از بسیاری از شهرهای توریستی دنیا کوچک می باشد اما به دلیل موقعیت فوق العاده اش در کنار دریای سیاه در دهه های اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است . در این شهر چندین سازه مدرن و شگفت انگیز وجود دارد که گردشگران در سفر به باتومی می توانند از آن ها بازدید نمایند . مجسمه علی و نینو در باتومی از جمله سازه های عجیب و به روز این شهر است که توسط یک هنرمند گرجی و با الهام از یک داستان عاشقانه و رمانتیک ساخته شده است . این تندیس که با نام مجسمه عشق باتومی نیز شناخته می گردد در پارک میراکل در ورودی شهر باتومی از طرف دریای سیاه واقع شده است . قرار گیری این مجسمه در منطقه ساحلی باتومی ارزش و محبوبیت آن را دو چندان نموده است .

مجسمه علی و نینو در باتومی ، سازه ای شگفت انگیز و متحرک

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

مجسمه عشق علی و نینو را می توان یکی از محبوب ترین جاذبه های باتومی دانست . این مجسمه نمادی از عشق واقعی بوده و نمایش دهنده مثلث عشق ، وصال و فراق می باشد . موقعیت مجسمه عشق در کنار اسکله باتومی و چرخ و فلک باتومی موجب شده گردشگران در هنگام تماشای این مجسمه و حرکت هنرمندانه آن از چشم اندازهای دریای سیاه و بلوار زیبای باتومی لذت ببرند . مجسمه متحرک علی و نینو در باتومی به گونه ای طراحی شده است که در مدت زمانی ده دقیقه ای به سوی یکدیگر حرکت کرده و در آغوش هم فرو می فرایند . سپس از هم جدا شده و به طرف مخالف رفته و از هم دور می شوند .

پیشینه مجسمه علی و نینو در باتومی

مجسمه عشق باتومی گرجستان توسط یک هنرمند و مجسمه ساز گرجی به نام تامار کوسیتادزه Tamar Kvesitadze طراحی و ساخته شده است . این مجسمه های 7 متری شگفت انگیز در سال 2010 میلادی و با استفاده فولاد ضد زنگ خلق شده اند . تامار کوسیتادزه با الهام از رمان معروف و عاشقانه علی و نینو مجسمه عشق باتومی را طراحی کرده است . از موضوع داستان علی و نینو دو روایت موجود است :

  • در روایت اول آمده که علی و نینو یکی از آذربایجان و مسلمان و دیگری از گرجستان و مسیحی ، عاشق یکدیگر می شوند . آنان بعد از مسائل و اختلافات متعدد به هم می رسند . اما با شروع جنگ و مرگ علی در جنگ از یکدیگر جدا می شوند .
  • در روایت دوم علی مسلمان و نینو مسیحی عاشق هم می شوند اما به خاطر داشتن دین های متفاوت با مخالفت خانواده هایشان روبرو شده و مجبور به ترک یکدیگر می شوند .

بهترین زمان بازدید از مجسمه عشق در باتومی چه زمانی است ؟

نمایش عاشقانه مجسمه علی و نینو باتومی همه روزه از ساعت 7 عصر شروع می شود . با نورپردازی های اجرا شده این مجسمه ها و حرکت ان ها علی الخصوص در شب بسیار زیبا و دیدنی است . جالب است بدانید که وقتی مجسمه های علی و نینو به یکدیگر می رسند تماشاچیان نمایش برای وصال آن ها سوت می کشند و دست می زنند . خبرنگاران به گردشگران تور باتومی پیشنهاد می نماید در سفر به این شهر ساحلی حتما از مجسمه عشق گرجستان دیدن نمایند .

منبع: لذت سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 129

به "مجسمه علی و نینو در باتومی ، سازه ای شگفت انگیز و متحرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه علی و نینو در باتومی ، سازه ای شگفت انگیز و متحرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید