مار سبز یک قورباغه بزرگ را شکار کرد

به گزارش مجله حقوق، یک مار سبز خالدار کمین می نماید و ضربه مهلکی به قورباغه ای بزرگ وارد می نماید. قورباغه برای زندگی خود در آرواره های مار می جنگد در حالی که مار سعی می نماید آن را به طور کامل ببلعد.

مار سبز یک قورباغه بزرگ را شکار کرد

به گزارش خبرنگاران، فرانک دی بیر، راهنمای میدانی 26 ساله، شاهد این صحنه عجیب بود. او گفت: هنگامی که در اطراف منطقه تیمباواتی در آفریقای جنوبی قدم می زدم، صدای بلندی شنیدم. من قبلاً چنین چیزی نشنیده بودم.

من دوربین فیلمبرداری را گرفتم و در پی این صدا گشتم. با جستجوی بوته های اطراف کلبه از جایی که صدا از آنجا می آمد، مضطرب بودم، زیرا نه می دانستم در پی چه می گردم و نه چه چیزی پیدا خواهم کرد.

تنها اطمینانی که داشتم این بود که به چیزی حمله شده و کشته می گردد. چه می تواند باشد؟ آن وقت بود که با صحنه باورنکردنی یک مار خالدار سبز روبرو شدم که یک قورباغه بزرگ را محکم در دهانش گرفته است.

مار های سبز خالدار مار های بی ضرری هستند که قورباغه ها و گکو ها را شکار می نمایند. این مار های سبز روشن که در بیشتر منطقه ها آفریقای جنوبی یافت می شوند، درخت نوردانی عالی هستند. این به آن ها مزیتی برای شکار طعمه های درختی مانند قورباغه های درختی و مارمولک ها می دهد.

فرانک گفت: من با ترس تماشا کردم که قورباغه در چند قدمی من کوشش می نماید و برای زندگی خود می جنگد. با وجود اینکه این قورباغه خاص نسبتاً بزرگ بود، من از این که چگونه این مار کوچک به زندگی این قورباغه به راحتی خاتمه داد، شگفت زده شدم.

مار برای لذت بردن از این وعده غذایی آغاز به حرکت به سمت بیشه ها کرد. پس از کشتن قورباغه، مار اقدام به بلعیدن کامل قورباغه کرد.

مار های کوچکتر، مانند این مار سبز خالدار، احتیاجی به خوردن هر روز ندارند. یک وعده غذایی به این مقدار می تواند این مار را برای نزدیک به یک هفته سیر کند. در حالی که مار های بزرگتر فقط یک بار در هفته احتیاج دارند، مار های کوچکتر ممکن است احتیاج به خوردن دو بار در هفته داشته باشند که با توجه به مقدار طعمه ای که مار خورده فرق دارد.

اگرچه من روزانه شاهد شگفتی های طبیعت آفریقا هستم، حتی برای من، تماشا مار و شکار قورباغه چیز نادری است و من خودم را واقعا خوش شانس می دانم.

منبع: فرارو
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1426

به "مار سبز یک قورباغه بزرگ را شکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مار سبز یک قورباغه بزرگ را شکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید