فرانسه به دنبال بازگردان افراط گراها به الجزایر و تونس

به گزارش مجله حقوق، وزیر کشور فرانسه امروز (دوشنبه) از رایزنی درباره امکان اخراج و بازگرداندن افراط گرایان به تونس و الجزایر اطلاع داد.

فرانسه به دنبال بازگردان افراط گراها به الجزایر و تونس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه گفت که کشورش با تهدید تروریستی روبرو است و وی برای رایزنی در خصوص مسائل امنیتی به تونس و الجزایر سفر خواهد نمود.

دارمانن روز آدینه آینده سفر خود به مالت، تونس و الجزایر را شروع خواهد نمود.

وزیر کشور فرانسه در سخنانی خاطرنشان کرد، در روزهای آینده به تونس و الجزایر سفر خواهد نمود و درباره مسائل امنیتی از جمله آنچه افراط گرایان خواند، بحث و گفت وگو خواهد نمود.

وی اضافه کرد، فرانسه در حال حاضر در شرایط جنگی، تهدید تروریستی و با حملات احتمالی در سراسر کشور روبرو است.

وزیر فرانسوی در اواسط ماه گذشته میلادی متعهد شده بود که در اخراج 231 تونسی که به طور نامنظم وارد فرانسه شدند و مظنون به افراط گرایی بودند، تسریع گردد.

پیش از این قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در تماس با آمانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود درباره مساله مهاجرت غیرقانونی و راه های مقابله با این پدیده گفت وگو کردند.

رایزنی درباره این پرونده بین دو کشور در حالی است که معین شد عامل حمله خونین اخیر در شهر نیس فرانسه، ابراهیم العیساوی، تبعه تونس به طور غیرقانونی وارد فرانسه شده است.

همچنین، در حالیکه اعتراضات محکومیت آمیز علیه کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) در دنیا اسلام ادامه دارد، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه خواهان نبردی ایدئولوژیک علیه اسلام سیاسی افراطی شده است.

وی در مصاحبه با کانال TF1 هشدار داد که این یک نبرد ایدئولوژیک است و دشمنان می خواهند با نفرت پراکنی و خشونت در جامعه شکاف ایجاد نمایند.

کاستکس با بیان اینکه اولین راه پیروزی در این نبرد، اتحاد جامعه فرانسه و افتخار به هویت، آزادی و نظام جمهوری آن است، بر لزوم پیروزی در این نبرد تاکید نمود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 502

به "فرانسه به دنبال بازگردان افراط گراها به الجزایر و تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به دنبال بازگردان افراط گراها به الجزایر و تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید