غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل هایی که رعایت نمی گردد

به گزارش مجله حقوق، خبرنگاران/مازندران غرب مازندران، این روزها، بر خلاف سال گذشته پذیرای مسافران زیادی است که بر خلاف تاکید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا از فرصت نوروز برای سفر نهایت استفاده را نموده اند، موضوعی که با رعایت نکردن یا کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در این منطقه نیز همراه است و مردم و مسئولان محلی بیم گسترش این ویروس مهلک را پس از خاتمه سفرهای نوروزی دارند.

غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل هایی که رعایت نمی گردد

نوروز سال جاری با وجود آنکه وزارت بهداشت بیان کرد برای انتشارنیافتن ویروس کرونا و بخصوص ویروس جهش یافته آن معروف به کرونای انگلیسی، هم وطنان ما به مسافرت نروند و سعی نمایند در منازل خود بمانند اما می بینیم که در این روزها، جاده کندوان مملو از مسافر و ترافیک طولانی آن نشان دهنده حضور چند 10هزار نفری مسافران در استان مازندران و البته در سایر نقاط کشور است.

این موضوع قابل قیاس با نوروز سال گذشته که مسافران کمی به منطقه سفر کردند نیست و دیدیم که به خاطر ناشناخته بودن ویروس، مردم ترجیح دادند در منازل خود بمانند و حتی به جای دید و بازدیدهای نوروزی، در کنار خانواده های خود حضور داشته باشند.

حضور مسافران و گردشگران در نقاط مختلف کشور بر انتشار بیشتر ویروس دامن زده و این موضوع موجب افزایش مراجعان مبتلا به کووید 19 به مراکز درمانی شده است.

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی بعضی مسافران که اغلب در مازندران دارای ویلا هستند موجب نارضایتی مردم و مسئولان شده است. فرماندار نوشهر نیز این امر را موجب افزایش مبتلایان به این بیماری خطرناک و ضریب اشغال تخت ها دانسته اند.

عدم رعایت الزامات بهداشتی از سوی بعضی مسافران

فرماندار نوشهر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حضور مسافران نسبت به نوروز 98 تا حدی کمتر شده است اما رعایت نشدن الزامات بهداشتی از سوی بعضی از همان مسافران مورد گلایه است، اظهار کرد: اینها اغلب کسانی هستند که در منطقه نوشهر دارای ویلا هستند و مدت طولانی تری را در ویلاهای خود می مانند.

سعید یزدانی با اشاره به اینکه سیاست ما بر مسدود کردن نوار ساحلی و تفرجگاهها نیست اما مسافران باید الزامات بهداشتی را رعایت نمایند، اضافه نمود: متاسفانه این رعایت کردن ها از سوی مسافران در اماکن عمومی چندان رضایت بخش نیست و این موضوع موجب نگرانی و افزایش مبتلایان در شهرستان و تغییر رنگ نوشهر از زرد به نارنجی است.

وی توضیح داد: برای ویروس کرونا فرقی ندارد که در کدام نقطه منتشر گردد و به مسافران نیز تاکید می کنیم اول اینکه در ویلاهای خود بمانند و تنها هفته ای یک بار از ویلاهای خود برای انجام خرید خارج شوند و از رفت و آمد در شهر و روستا خودداری نمایند چرا که به سرعت این ویروس را منتشر می نمایند.

هرگونه تردد از ساعت 21 تا 3 صبح مشمول جریمه می گردد

فرماندار نوشهر بر اعمال قوانین ستاد کرونا در شهرهای زرد برای مسافران اشاره نمود و گفت: از ساعت 21 الی 3 صبح هرگونه تردد با خودرو مشمول جریمه رفت و آمد درون شهری می گردد.

یزدانی با اشاره به آماده باش تمامی دستگاههای خدمات رسان در شهرستان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از نظر زیرساختهای آب ، برق و گاز مسئله ای در شهرستان وجود ندارد و بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف صورت می گیرد.

مسئله ای به لحاظ فراوری مرغ وجود ندارد

وی در ادامه به شرایط توزیع مرغ اشاره نمود و یادآورشد: طی این چند روز توزیع عمومی برای مراکز و فروشگاهها خوب بوده است و باید گفت در روز 29 اسفند در شهرستان نوشهر 29 تن مرغ توزیع شد، در حالیکه میانگین مصرف در شهرستان 12 تا 15 تن است و این نشان می دهد که بازار ولعی دارد که مبتنی بر احتیاج نیست بلکه مبتنی بر این است که نکند در آینده مرغی وجود نداشته باشد در حالیکه اینگونه نیست و به اندازه کافی مرغ وجود دارد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه در دو روزی که کشتارگاه تعطیل بود مرغ منجمد توزیع شد، اضافه نمود: دوشنبه شب 50 تن مرغ کشتار شد که 15 تن به نوشهر، 14 تن به چالوس و مابقی به عباس آباد و رامسر داده شد و شهروندان نگران کمبود مرغ نباشند.

یزدانی تاکید نمود: مردم باید بر مبنای احتیاجی که دارند خرید نمایند نه اینکه بیشتر بگیرند و در یخچال و فریزر پر نمایند زیرا ضرورتی ندارد.

برطرف مشکل نقدینگی خودپردازها در نوشهر

وی در ادامه با اشاره به مشکل نقدینگی خودپردازها در روز اول تعطیلات نوروز گفت: خوشبختانه با پیگیری اجرا شده با سرپرستی بانکها در استان این مشکل حل شد.

فرماندار نوشهر به فعالیت قرارگاه نوروزی اشاره نمود و اعلام نمود: این قرارگاه برای مراقبت از مناطق گردشگری و رستوران ها و هتل ها فعال است.

یزدانی شرایط فعلی بیمارستان نوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: طی بازدیدی که با نماینده مجلس از بیمارستان صورت پذیرفت، شرایط ضریب اشغال کم بود و این موضوع موجب رضایت است اما اگر الزامات بهداشتی رعایت نگردد ممکن است خطرآفرین باشد.

وی در مورد کرونای انگلیسی اظهار کرد: این ویروس بسیار خطرناک با کسی تعارف ندارد بنابراین با توجه به اینکه شهر مجاور نوشهر درگیر این ویروس شده است، از مردم می خواهیم همه موارد را رعایت نمایند.

محمد ولی پور رئیس گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی نوشهر نیز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نظارت مستمر بر مراکز گردشگری و تفریحی نوشهر طی این روزها اظهار کرد: با فعال شدن قرارگاه نوروزی و استقرار دبیرخانه آن در این اداره، بازدیدهای مستمری با حضور سایر اعضای قرارگاه از مراکز گردشگری، هتل ها و رستوران ها صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه همه این مراکز و هتل ها و هتل آپارتمان ها و خانه مسافرها موازین بهداشتی ابلاغ شده را رعایت می نمایند و مشکل خاصر وجود ندارد.

رئیس گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی نوشهر با بیان اینکه ضریب اشغال هتل ها فعلا 10 تا 20 درصد است، تاکید نمود: از سوی دیگر طی این چند روز تقریبا همه خانه مسافرهای ما پر شده اند.

ولی پور ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و اینکه نوشهر جزو شهرهای زرد است، هتل ها و هتل اپارتمان ها تنها می توانند تا حدود 50 درصد از ظرفیت خود مسافر بپذیرند.

وی با بیان اینکه اغلب مسافران در نوشهر دارای ویلا هستند، توضیح داد: تمامی موازین بهداشتی از سوی هتل ها ، خانه مسافرها و رستوران ها رعایت می گردد و بازدید و نظارت مستمر صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 823

به "غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل هایی که رعایت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرب مازندران پر از مسافر و پروتکل هایی که رعایت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید