صفا و آرامش می خواهید بروید ون !

به گزارش مجله حقوق، خانه های تاریخی ون و کهنسال ترین چنار کاشان را می توانید حوالی استخر بیضی شکلی که در مرکز روستا میانداری می نماید، ببینید.

صفا و آرامش می خواهید بروید ون !

خبرنگاران: هنوز هم در کوچه پس کوچه های ون درهای چوبی، مزین به گل میخ و کوبه های مردانه و زنانه یافت می گردد. خانه های تاریخی ون و کهنسال ترین چنار کاشان را می توانید حوالی استخر بیضی شکلی که در مرکز روستا میانداری می نماید، ببینید. برای رسیدن به این امامزاده، ابتدا باید به کاشان بروید و سپس وارد جاده نیاسر شده و از آنجا، راه خود را به سمت ون ادامه دهید.

در روستایی که کوچه پس کوچه هایش آغشته به عطر گل محمدی، برای خود صحن و سرایی دارد. اصل و اساس آرامگاه یوسف بن جعفر بن علی بن ابیطالب (ع)در عهد ایلخانان مغول پایه گذاشته شده است.

شاهد این مدعا، گنبد مخروطی شکل فیروزه ای رنگ این امامزاده است که در رقابت با سپیدارهای مجاورش، قد کشیده و تاجی شده است. ون، جایگاه یوسف بن جعفر(ع)، پهنه سرسبزی است از توابع نیاسر کاشان، که در فصل بهار تبدیل به بهشتی برین می گردد. اگر به تماشا زیبایی های ون و زیارت نواده امیرالمومنین (ع) علاقه مند شده اید، بدنیست بدانید روستای زیبای ون در دل منطقه کوهستانی شمال غربی کاشان آرمیده است و آنقدر تماشای دارد که تعطیلات آخر هفته شما را به خود اختصاص دهد.

در میان روزمره های زندگی و دغدغه های ریز و درشت، می توانید برای گذراندن لحظاتی به یادماندنی راهی سفری لذت بخش شوید. اگر می خواهید در این سفر، تماشای های جذابی را ببینید پیشنهاد می کنیم سری به روستاهای تماشایی کاشان ون بزنید.

گاهی ضروری است در میان مسیر زندگی، به بازدید از شهرهای زیبا بروید تا به ذهنتان برای تازه شدن فرصتی دوباره بدهید. در بازدید از این شهر کویری از روستای سرسبز این سرزمین تماشا کنید که در دشتی رویایی قرار گرفته است. با قدم زدن در میان طبیعت روستا ون کاشان می توانید چشم اندازی بکر از این روستا را نظاره کنید که گل های رنگارگی دارد.

بعلاوه حین گشت وگذار در گوشه هایی از هنرنمایی طبیعت این شهر به تماشایِ روستای ون که در نزدیکی آن دیده می گردد حرکت کنید.

با رسیدن به این روستا با مردمانی روبه رو می شوید که به گویشِ شیرین محلی سخن می گویند. گردشگرانی که به تماشایِ روستای ون می روند، در کنار بازدید از روستا می توانند به نظاره نمایی دیگر از منظره ها دشت های این دیار بنشینند که نزدیکی کوه و دشت در آن جذابیت های سفر را چند برابر می نماید. اگر اهل طبیعت گردی هستید و به شهر کاشان سفر کردید، بازدید از روستای ون را در صدر لسیت گشت های خود قرار دهید.

روستایی زیبا که با گشت وگذار در آن با فرهنگ و تاریخِ اهالی محلی کاشان آشنا می شوید و از شنیدن قصه هایی که در بناهای تاریخی این روستا از گذشته های دور به یادگار مانده است، لذت می برید. حین گشت وگذار در روستا برای برطرف خستگی و استراحت سری به رستوران های محلی آن بزنید و غذایی سنتی را نوش جان کنید.

قدمت تاریخی روستای ون، بنا به اظهارات عده ای از ریش سفیدهای محل به بیش از هزار سال پیش می رسد که این نشان از پیشینه قدیمی روستا دارد. جالب است بدانید که نام این روستای سرسبز را از نام درخت ون گرفته اند که در زمان های گذشته درخت ون در روستا زیاد بوده است.

هم اکنون هم در این روستا تعدادی از این درخت دیده می گردد که به همین دلیل ساکنین اولیه نام این روستا را ون گذاشتند. اگر می خواهید هنرنمایی زیبایی از طبیعت را ببینید و گشتی در میان دشت ها بزنید که در میان تپه های بلند قرار گرفته است .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1556

به "صفا و آرامش می خواهید بروید ون !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفا و آرامش می خواهید بروید ون !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید