زاخارووا: روسیه ارمنستان را رها نکرد

به گزارش مجله حقوق، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو، ارمنستان و مردم ارمنستان را تنها رها نکرد. روسیه تمام کوشش خود را برای حل این شرایط به وسیله دیپلماسی، قوانین بین المللی و فرایند مذاکره به کار بست و نیروهای صلحبان خود را اعزام نموده است.

زاخارووا: روسیه ارمنستان را رها نکرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در پی برقراری آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به وساطت روسیه، مفسران روس می گویند که مسکو به ترکیه اجازه داده است تا به عنوان یک بازیگر مهم بین المللی در قفقاز جنوبی نقش ایفا نماید.

استدلال آن ها بر این است که با وجود اعزام نیروهای حافظ صلح به منطقه قره باغ، موضع روسیه دارد در این منطقه تضعیف می گردد.

به نقل از news.am، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این انتقادها گفت: آن کسانی که در روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی بلندتر از یکدیگر فریاد می زنند، باید به یاد داشته باشند که نیروهای صلحبان روسیه در حال تضمین و اطمینان حاصل کردن از برقراری امنیت، صلح و آینده این شهروندان و ساکنان امروزی در این منطقه هستند.

او اضافه نمود: این نشان می دهد که روسیه چقدر در برقراری ثبات در این منطقه صادقانه عمل می نماید. تمام بحث درباره تصمیم برای اعزام نیروهای صلحبان ما به آنجا (قره باغ) بود. آن کسانی که چنین مطالبی می نویسند باید بدانند که چرا روسیه چنین تصمیمی گرفت و چقدر مایل به برقراری صلح و شکوفایی در این منطقه است، خصوصا در ارمنستان و جمهوری آذربایجان. تا حد زیادی، این یک تصمیم بی سابقه است و گاهی اوقات احساس می کنم که مردم مقیاس این تصمیم روسیه را درک نمی نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 524

به "زاخارووا: روسیه ارمنستان را رها نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: روسیه ارمنستان را رها نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید