در به روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل مربوط به SSD برطرف می شود

به گزارش مجله حقوق، دو هفته پیش خبری منتشر شد مبنی براینکه به روزرسانی جدید ویندوز 10 می تواند به دلیل دفرگ کردن بیش از حد، باعث بروز مشکلاتی برای SSD شود که گویا این مسأله در آپدیت اخیر برطرف شده است.

در به روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل مربوط به SSD برطرف می شود

همان طور که احتمالا در جریان هستید، آپدیتی که پیش تر برای کاربران اینسایدر ویندوز 10 منتشر شد، باعث می شد بعد از هر بار بوت سیستم، ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به دفرگ کردن SSD کند. فرایند دفرگ کردن با سازماندهی و مرتب کردن فایل ها، دسترسی به آن ها را در درایوها سریع تر می کند. اما بدیهی است این عمل روی حافظه ای نظیر SSD به خاطر سرعت بالا تأثیر چندانی نخواهد گذاشت و حتی ممکن است در صورت انجام چند باره آن، محدودیت نوشتاری SSD شکسته شود. بنابراین در بدترین حالت توصیه می شد ماهانه یک بار SSD خود را در صورتی که بسیار بهم ریخته است، دفرگ کنید.

البته برخی از کاربران از وجود چنین مسئله ای در آپدیت اوایل امسال خبر داده بودند. اینسایدرهای ویندوز، در ماه ژانویه متوجه این مشکل شدند که وجود یک باگ در ویندوز 10، روی سیستم بهینه سازی درایو ها تأثیر مخربی گذاشته و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند. از آنجایی که SSD قطعه گران قیمتی به حساب می آید، بسیاری ها از این بابت که ممکن است این فرایند به طول عمر آن صدمه وارد کند ابراز نگرانی کردند.

  • جدیدترین نسخه مایکروسافت لانچر با قابلیت های جدید برای اندروید معرفی گشت

مایکروسافت اولین بار در نسخه 19551 ویندوز 10 این مشکل را حل کرده بود اما به نظر می رسید همه چیز آن طور که این شرکت انتظار داشت پیش نرفت و در ماه مه، با انتشار نسخه 2004 هم وجود مسئله ای جدید گزارش شد. در این نسخه، سیستم بهینه سازی درایو آخرین فرایند دیفرگمنت را ثبت نمی کرد و این بدان معنا بودن که ویندوز این عمل را بسیار بیشتر از آنچه که باید انجام می داد.

با همه این تفاسیر، به نظر می رسد در به روزرسانی جدید با شماره KB4571756، مشکل حل شده و همه چیز به شرایط سابق برگشته است. مایکروسافت حتی در آن زمان هم از وجود این مشکل آگاه بود و تلاش می کرد هرچه زودتر آن را برطرف کند که خوشبختانه این اتفاق نیز رخ داد.

ویندوز 10 به گونه ای طراحی شده که SSD را هر ماه یک بار دفرگ می کند و باید تاریخ آخرین باری که این عمل را انجام می دهد ثبت کند تا بدین ترتیب کاربر بار دیگر آن را دفرگ نکند. بنابراین اگر در سیستم خود از SSD استفاده می کنید، توصیه می شود به ویندوز اجازه دهید ماهانه یک بار حافظه را دفرگ کند.

لازم به ذکر است کاربران معمولی می توانند نسخه جدید ویندوز 10 را که پیش تر برای اینسایدرها در دسترس بود، دریافت کنند. برخی از کاربران با شناختی که از مایکروسافت دارند از این بابت نگران هستند که شاید دوباره این مشکل حل نشده باشد اما از آنجایی که گزارشی از سوی اینسایدرها از این بابت منتشر نشده، باید به مایکروسافت اعتماد کنیم.

  • آموزش تبدیل چند فایل PDF به یک فایل در ویندوز و مک

منبع: Tech Radar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 474

به "در به روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل مربوط به SSD برطرف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در به روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل مربوط به SSD برطرف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید