خبر خوش برای تهرانی ها ، ورود 100دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به شهر

به گزارش مجله حقوق، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام نمود 100دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به ناوگان اضافه می گردد.

خبر خوش برای تهرانی ها ، ورود 100دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به شهر

خبرنگاران- مهدی اسماعیل پور: بازسازی و بهسازی اتوبوس های فرسوده امسال با تمام ظرفیت درحال انجام است و تا انتها سال علاوه بر اتوبوس های تازه، صدها دستگاه اتوبوس هم بازسازی و نوسازی می شوند. در ابتدا 10دستگاه اتوبوس دوکابین بازسازی شده طی مراسمی با حضور مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به این شرکت تحویل داده شد. در این مراسم مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی گفت 100دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به ناوگان اضافه می گردد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درخصوص بازسازی اتوبوس های فرسوده در امسال به خبرنگاران می گوید: طبق قراردادی که امسال برای بحث بازسازی اتوبوس ها با شرکت های ذیربط منعقد نموده ایم، بناست ظرف 8ماه، 430دستگاه را تحویل شرکت اتوبوسرانی بدهند؛ یعنی ان شاءالله تا آخر امسال 430دستگاه اتوبوس بازسازی می گردد که 100دستگاه آن مربوط به بخش خصوصی بوده و الباقی هم مربوط به بخش ملکی است که ان شاءالله تا انتها سال وارد خطوط خواهند شد تا مردم از این اتوبوس ها بهره مند شوند.

سرفاصله حرکت اتوبوس های بی آرتی یک تا 5دقیقه است

علیزاده در مورد اینکه با اضافه شدن 430دستگاه اتوبوس تازه و بعلاوه اتوبوس های خریداری شده چه تغییری در سرفاصله حرکت اتوبوس ها ایجاد خواهد شد، این گونه شرح می دهد و می گوید: مجموع اتوبوس هایی که فعال هستند قریب به 2هزار دستگاه است. قطعا این 2هزار دستگاه آنطور که باید جوابگوی احتیاجهای شهر تهران نیست؛ به همین علت است که دکتر زاکانی و دیگر دوستان و مجموعه کارشناسی ما اعلام می نمایند که شهر تهران به بیش از 7هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد تا سرفاصله حرکت اتوبوس ها کاهش پیدا کند.

او گفت: اتوبوس هایی که داریم بیش از 10سال از عمرشان گذشته و مشکل فنی پیدا می نمایند و مجبور شویم آنها را به مراکز تعمیراتی ارسال کنیم و همین موضوع باعث بیشتر معطل شدن مردم در ایستگاه ها می گردد. اولویت ما در ابتدا با خطوط بی آرتی است تا سرفاصله ها کاهش پیدا کند. در حال حاضر سرفاصله ها همانطور که پیش از این هم اعلام نموده بودیم بین یک تا 5،4 دقیقه است. با بازسازی هایی که انجام می گردد و خریدهایی که تا انتها سال صورت می گیرد و از ابتدای مهرماه در پارت های مختلف به خطوط تزریق می گردد، کوشش می کنیم سرفاصله ها را به حداقل زمان ممکن برسانیم تا مردم کمتر در ایستگاه ها معطل شوند. 1200 اتوبوس نوسازی شده تا انتها سال به خطوط اتوبوسرانی اضافه خواهند شد.

اصلاح هندسی خطوط بی آرتی

طبق گفته علیزاده احتمالا تا یک ماه و نیم آینده شاهد شروع اصلاح هندسی در خطوط بی آرتی خواهیم بود: در بحث اصلاح خطوط بی آرتی دوستان در حال برنامه ریزی هستند. تنها راه اصلاح خطوط بی آرتی این است که این مسیر را هوشمندسازی کنیم. اگر ان شاءالله اعتبارات تامین گردد و دوستان در سازمان حمل ونقل همت نمایند، با اصلاح هندسی خطوط بی آرتی سرفاصله ها خودبه خود کم می گردد و بعلاوه ماشین ها و موتوری هایی که امروز وارد خطوط بی آرتی می شوند و حوادثی که در این مسیر اتفاق می افتد، به حداقل می رسد. دوستان در حال برنامه ریزی هستند که هوشمندسازی در خطوط بی آرتی هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبر خوش برای تهرانی ها ، ورود 100دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای تهرانی ها ، ورود 100دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید