خبرنگاران 531 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در سیستان و بلوچستان واگذار شد

به گزارش مجله حقوق، زاهدان- خبرنگاران- رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 531 دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی در راستای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی در این استان واگذار شده است.

خبرنگاران 531 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در سیستان و بلوچستان واگذار شد

منصور محمدپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: این ماشین آلات شامل 462 دستگاه انواع تراکتور بهمراه ادوات، 31 دستگاه کمباین و 38 دستگاه دروگر بوده که به بهره برداران بخش کشاورزی استان واگذار شده است.

وی اضافه نمود: این میزان ماشین آلات کشاورزی واگذار شده نسبت به سال گذشته حدود 200 درصد رشد داشته است.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای جذب این ماشین آلات780 میلیارد ریال تسهیلات و 260 میلیارد ریال آورده بهره بردار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگاران سیستان وبلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان وبلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان فراوری 2 بار محصول را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 781

به "خبرنگاران 531 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در سیستان و بلوچستان واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 531 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در سیستان و بلوچستان واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید