خانه تکانی سریع تنها در 20 دقیقه از روز

به گزارش مجله حقوق، برای خانه تکانی سریع کارهایتان را در بین روز های هفته تقسیم کنید و هر روز با یک برنامه فشرده ذهنی و عملی تنها کافیست 20 دقیقه وقت بگذارید.

خانه تکانی سریع تنها در 20 دقیقه از روز

خبرنگاران | سرویس خانه داری - به روزهای سرانجامی سال نزدیک شده ایم و هنوز کارهای خانه تکانی مانده است. به جای اینکه غر بزنید و اعصابتان به هم بریزد به دنبال راهکاری برای یک خانه تکانی سریع باشید. ما با پیشنهادات زیر برای یک خانه تکانی سریع به شما یاری می کنیم.

خانه تکانی سریع در 20 دقیقه در روز

ابتدا مهم است که ذهن خود را آماده کنید. مثلا فرض کنید یکی از دوستانتان تماس گرفته و میخواهد همین امروز به خانه شما بیاید. این اتفاق شاید بارها برایتان افتاده باشد. شما از اینکه دوستتان را ببینید شاد می شوید ولی در عین حال وحشت زده هم می شوید چون خانه خیلی بهم ریخته است و او به زودی می رسد و با یک منظره فاجعه بار روبرو می گردد. به سرعت گوشی را می گذارید و با حالتی هیجان زده مشغول تمیز کردن می شوید. 20 دقیقه وقت شما به اتمام می رسد و صدای در می آید. درحالیکه به سمت در می روید کمی به اطراف خود نگاه می کنید اما چیزی که فراتر ازخانه تمیز خود می بینید و آن توانایی خود در تمیز کردن خانه در عرض چند دقیقه می باشد.

پس با این تصور یک خانه تکانی سریع را آغاز کنید. قبل از آغاز کار یک تایمر را روی 20 دقیقه تنظیم کنید. وقتی که زمان شما به اتمام رسید، می توانید تصمیم بگیرید که به تمیز کردن ادامه دهید و یا متوقف کنید که بستگی به شما و برنامه روزانه شما دارد. در این صورت آخر هفته هم می توانید استراحت کنید.

20 دقیقه از روز شنبه برای تمیز کردن سرویس بهداشتی

تمیز کردن دستشویی از ناخوشایندترین کار است. پس اجاز بدهید که ابتدا تمیز کردن آن را تمام کنیم. 20 دقیقه وقت دارید تا دستشویی، آینه، توالت و سینک را بشویید. چنانچه بیش از یک دستشویی داشته باشید کار شما سخت تر می گردد چون مجبورید این کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید. سعی کنید هول نشوید. چنانچه زمان شما تمام شد و هنوز تمیزکردن دستشویی ها تمام نشد، سعی کنید که هفته آینده دستشویی های بعدی را تمیز کنید.

  1. تمیز کردن کابینت دستشویی
  2. تمیز کردن آیینه ها
  3. شستن توالت
  4. برق انداختن سینک دستشویی

20 دقیقه از روز یک شنبه برای اتاق خواب

اتاق خواب شما پناهگاه شماست پس باید یک روش خوب برای تمیز کردن این اتاق بکار ببرید. ابتدا روبالشی و ملحفه ها را داخل ماشین لباسشویی بشویید. زمان باقی مانده را صرف قرار دادن لباس ها در سرجای خود کنید. فرش اتاق را به سرعت جارو کنید و برای گردگیری مبلمان و قفسه کتابها هم دو دقیقه وقت صرف کنید. وقتی ملافه ها شسته و خشک شدند، آنها را هم در سرجای خود قرار دهید و تخت خواب را حتی المقدور مرتب کنید که شامل قرار دادن بالش ها با رو بالشی های شسته شده روی تخت خواب بطور منظم می باشد. هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که پس از سرانجام یک روز طولانی شب روی یک تخت ترو تمیز غلت بزنیم.

  1. شستن رو بالشتی و ملحفه ها
  2. مرتب کردن لباس ها
  3. جارو کردن فرش
  4. گردگیری مبلمان و قفسه ها
  5. مرتب کردن تخت خواب

20 دقیقه از روز دوشنبه برای آشپزخانه

فرض می کنیم که شما یک نصفه روز را برای ظروف اختصاص می دهید. اما برای برنامه خانه تکانی سریع و تمیزکاری در 20 دقیقه ما کارهای اساسی تری را انجام می دهیم. کارهایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

  1. تمیزکردن کابینت
  2. جارو کردن و طی کشیدن کف آشپزخانه
  3. تمیز کردن بیرون یخچال
  4. تمیزکردن سینک و اجاق گاز

20 دقیقه از سه شنبه برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن معمولا یکی از به هم ریخته ترین و پراستفاده ترین جاهای خانه است. بنابراین باید برنامه درست و حسابی داشته باشید. هر وسیله ای که مربوط به اتاق نشیمن نیست را باید از آنجا بردارید. چنانچه برای برداشتن چیزهای به درد نخور از اتاق نشیمن مجبورید هی از این اتاق به آن اتاق بروید زمان شما خیلی زود هدر می رود، بنابراین سعی کنید همه آنها را داخل یک جعبه قرار داده و یه جای دیگر منتقل کنید. سپس پرده ها، میز پذیرایی، تلویزیون، میزعسلی و قفسه کتاب ها که شامل عکس و تزیینات دکوری و مجسمه و.. می گردد را گردگیری کنید. روی مبل را با جارو دستی تمیز کنید، کرک بالش دستی را گرفته و آنها را مرتب روی مبل قرار دهید و در نهایت بطور مختصر اتاق را جارو کنید.

  1. قرار دادن وسایل غیر ضروری در یک کارتن و انتقال آنها به جایی دیگر
  2. گردگیری بالش دستی ها، میز پذیرایی، میز عسلی ها ، تلویزیون و قفسه های کتاب
  3. مرتب کردن مبل
  4. جارو کردن اتاق

روز آخر برای اتاق خواب بچه ها

از آن جایی که این اتاق اصولا کثیف است، تمیز کردن این اتاق را به عنوان آخرین کار در نظر می گیریم و برنامه خانه تکانی سریع آن را به روز آدینه موکول می کنیم چون در این روز بچه ها تعطیل هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که وظیفه تمیز کردن این اتاق را به بچه ها سپرده و خودتان در کنار همسرتان قدری استراحت کنید. سعی کنید با قرار دادن تایمر 20 دقیقه ای برای آنها این کار را تبدیل به یک سرگرمی جالب کنید و به عنوان جایزه برایشان شام دلخواهشان را بپزید و یا فیلم مورد علاقه شان را همراه آنها تماشا کنید. بچه ها از اینکه تمیز کردن اتاق را به شکل مسابقه ای و در یک محدوده زمانی انجام دهند خوششان می آید (مخصوصا اگر جایزه ای هم در کار باشد).

  1. روشن کردن تایمر
  2. تشویق بچه ها به کار کردن
  3. جایزه دادن به آنها

نکات تکمیلی برای خانه تکانی سریع

  • تمام لباس ها و ملحفه های کثیف را جمع و به تفکیک داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. قبل از آغاز نظافت، دکمه لباسشویی را بزنید و اولین شستشو را انجام دهید.
  • از سایر اعضا خانواده یاری بگیرید. هر چه تعداد افراد بیش تر باشد، کار شما سریع تر انجام خواهد شد. مشخص کنید هرکدام از آن ها کجا را تمیز نمایند؟
  • تمام مواد شوینده لازم را آماده کنید.
  • کیسه زباله ها را عوض نموده، بیرون بگذارید. این کار چند دقیقه بیش تر وقت شما را نخواهد گرفت.
  • ظرف های داخل سینک را بشویید. در صورت داشتن ماشین ظرفشویی ظرف ها را داخل آن گذاشته، روی اپن را مرتب کنید.
  • در آخرین مرحله روی اپن را با اسپری تمیزنماینده کنید.
  • حالا وقت آن است که استراحت نموده و از داشتن خانه ای آراسته لذت ببرید.
منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 678

به "خانه تکانی سریع تنها در 20 دقیقه از روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی سریع تنها در 20 دقیقه از روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید