خانه تهران کارکرد دیپلماسی شهری داشته باشد

به گزارش مجله حقوق، تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است خانه تهران می تواند کارکرد دیپلماسی شهری داشته باشد و افراد خارج از مرزها اگر خواستند برای شناخت و شناسایی بهتر تهران به این خانه مراجعه کنند.

خانه تهران کارکرد دیپلماسی شهری داشته باشد

علیرضا نادعلی در گفت وگو با پانا درخصوص طرح تأسیس خانه تهران که یک فوریت آن در دوره پنجم شورا به تصویب رسیده بود، گفت: خانه اتحادیه مکانی بزرگ و مناسب برای ایجاد خانه تهران است و خوب است که در شهر تهران مکانی باشد که کلیه اتفاقات تاریخی، فعالیت های تهران شناسی و … در آنجا متمرکز شود، در کمیسیون فرهنگی اجتماعی هم روی آن کار کردیم اما تا زمانی که دوباره در صحن مطرح شود باز هم نکاتی را برآن می افزاییم.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به تهران بسیار متنوع و جامع است، شاید جمع کردن آن در یک خانه موزه میسر نشود. به عنوان مثال در مورد معماری در تهران خانه استاد لرزاده را داریم. بنابراین بعضی از موارد تخصصی جا دارد مکان های دیگری هم مکمل خانه تهران باشد.

نادعلی با اشاره به اینکه خانه تهران می تواند کارکرد دیپلماسی شهری هم داشته باشد، گفت: در شهرهای بزرگ دنیا، چنین خانه هایی وجود دارد و محل رفت و آمد افراد اتباع خارجی و دیپلمات ها است. شاید از منظر بین المللی هم به طرح نگاه کنیم تا اینکه یک خانه تهرانی باشد و افرادی خارج از مرزها اگر خواستند برای شناخت و شناسایی بهتر تهران به آن مراجعه کنند.

نباید برای حل چالش های اجتماعی زمان تعیین کرد

وی درخصوص جزئیات طرح جمع آوری معتادان متجاهر و مقصدی که قرار است 5 هزار معتاد که مسئولیت آن به شهرداری تهران است به آنجا منتقل شوند هم توضیح داد: جزئیات دقیق را باید شهرداری توضیح دهد و ما معتقدیم این بحث یک بحث سخت و پیچیده ای است چون راجع به آدم ها صحبت می کنیم و به ویژه اینکه این بحث معتادان متجاهر شرایط رهاشده ای است. وقتی شما می خواهید برای یک شرایط رهاشده، چارچوب تعیین کنید و جمع آوری کنید چون ماهیت انسانی هم دارد و می خواهید یک سیکل های مکملی هم برای آن در نظر بگیرید، کار بسیار سختی را باید انجام دهید. معتقدم که ای کاش ما زمان دقیق برای چنین موضوعی که یک میزان هم بعد از آن رهاشدگی کار پیچیده ای در پی خواهد داشت، تعیین نمی کردیم اما در اینکه شهردار تهران برای این کار همت دارد و طراحی هایی برای این اتفاق انجام داده اند، استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: شهردار تهران درخصوص زمان بندی و مکان هایی که در نظر گرفته شده باید پاسخ دهند و در این زمینه شفاف سازی کنند.

جزئیات طرح ساماندهی میدان آزادی

نادعلی همچنین درخصوص طرح ساماندهی میدان آزادی هم توضیح داد: میدان آزادی طرح ساماندهی داشت و ما روی همان طرح کار کردیم و مباحثی را اضافه کردیم. ضمن اینکه شورا در این خصوص طرح نمی دهد بلکه شهرداری را الزام کردیم که آنها مطالعه و بررسی کنند و مطالعاتشان را به ما بدهند یک تصمیم گیری مشترک در این زمینه انجام شود، قرار است برای مباحث شهرسازی این میدان جلسه مشترکی هم با کمیسیون شهرسازی برگزار شود.

وی تاکید کرد: شرایط میدان آزادی همچون استخوان لای زخم مانده است و خیلی وقت است که روی هوا مانده و چون چند دستگاه در آن درگیرند عملاً نظام بهره برداری تعیین و شفاف نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: طرح آزادی فعلاً یک طرح کالبدی است. برنامه هایی که برای این خیابان در نظر گرفته می شود باید با بافت منطقه هماهنگی داشته باشد مثلاً در راسته های 30 تیر و باغ همایون نقصی که وجود دارد این است که جایی است که مردم در آن تردد می کنند چند دقیقه آسودگی دارند و می نشینند و غذایی می خورند که اینها خوب است ولی این که وسط بافت تاریخی ویژه چیزی مثل فست فودی درست کردیم که اینها شاید جای دیگری در شهر قابل استفاده تر می بودند و لذا می بینیم موزه ایران باستانمان خالی است و هیچ کس به آن مراجعه ندارد و این راسته برای خوراکی کلی آدم مراجعه می کند و باید کاری کنیم که این تناسب ها با همدیگر مراعات شود. در قصه آزادی هم حتماً باید خیلی چیزها را در نظر بگیریم. از این که آنجا مبدأ ورودی در غرب شهر است خیلی چیزها را باید ببینیم و پایانه هایی که در اطرافش است، از پایانه غرب گرفته تا سامانه brt و چیزهای شبیه این خود ماجرای برج و موزه هایش.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1255

به "خانه تهران کارکرد دیپلماسی شهری داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تهران کارکرد دیپلماسی شهری داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید