حق با پرسپولیس است؟

به گزارش مجله حقوق، در نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، سازمان لیگ با چالش برگزاری مسابقات بر اساس زمان بندی از پیش معین شده روبه رو شد و همین مسئله موجب شد تا بسیاری از مسابقات با تغییر زمانی روبرو شوند و جدول لیگ برتر در شرایط نابرابر قرار گیرد به همین دلیل نیز صدای اعتراض بسیاری از تیم ها بلند شد و در نهایت اواخر نیم فصل بود که با برنامه ریزی اجرا شده، جدول لیگ مجددا به شرایط تعادلی از نظر تعداد بازی برای تیم های لیگ برتر رسید.

حق با پرسپولیس است؟

از جمله ملاقات های چالش برانگیز نیم فصل اول برای سازمان لیگ، شهرآورد 94 پایتخت بود؛ چراکه استقلالی ها برگزاری این ملاقات را منوط به برگزاری ملاقات پرسپولیس مقابل سپاهان گفتند که در صورت برگزارنشدن این مسابقه، مقابل پرسپولیس به میدان نخواهند رفت.

پرویز مظلومی، به عنوان سرپرست وقت باشگاه استقلال عنوان نموده بود که باید ملاقات تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که به دلیل حضور پرسپولیسی ها در فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، زمان برگزاری آن در تقویم رقابت های لیگ برتر به عنوان یکی از ملاقات های هفته هفتم نامعلوم بود، برگزار گردد و تنها در این صورت استقلال در هفته هشتم مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز در واکنش به این اظهارات، گفت که خیلی زود به استقبال چالش های شهرآورد رفته ایم و با توجه به اظهارات مطرح شده، اگر سازمان لیگ ملاقات تیم های پرسپولیس و سپاهان را چه قبل و چه بعد از شهرآورد برگزار کند، حاشیه ساز خواهد بود؛ در نهایت، اما پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی های معوقه را برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز سراغ شهرآورد خواهیم رفت؛ این بدان معنا بود که سازمان لیگ با درخواست باشگاه استقلال موافقت نموده و شهرآورد پایتخت زمانی برگزار می گردد که ملاقات دو تیم در شرایط برابر از نظر تعداد بازی قرار گیرد.

با این وجود ملاقات های پرسپولیس مقابل نساجی، ذوب آهن و سپاهان قبل از شهرآورد برگزار گشت، اما در همین حد فاصل زمانی استقلال از سری رقابت های هفته نهم و دهم مقابل گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک به میدان رفت تا قبل از شهرآورد 94 پایتخت که قرار بود در قالب هفته هشتم رقابت های نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر برگزار گردد، پرسپولیسی ها دو مسابقه کمتر از حریف خود انجام داده باشند.

به تازگی، اما باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای اعتراض خود را به تصمیمات سازمان لیگ گفت. در این بیانیه آمده است: این افراد باید پاسخ گوی تصمیمات خود باشند و به هواداران پرشور پرسپولیس بگویند بر اساس چه متر و معیاری، یک تیم را در شرایط نابرابر وادار به حضور در دربی می نمایند؟ چرا چنین تصمیماتی در زمان داربی رفت، رقم نخورد؟ دوستانی که علاقه خاصی به مصاحبه دارند، آیا به یاد می آورند در واکنش به فشار شدید از سوی مدیر برکنارشده باشگاه رقیب، چطور واکنش نشان دادند و برنامه ملاقات های پرسپولیس را شبانه تغییر دادند؟ آیا به یاد می آورند که بار ها وعده دادند داربی پس از مساوی شدن تعداد ملاقات هر دو تیم برگزار گردد؟ دلیل این همه تبعیض چیست؟ وقتی مدیران باشگاه مصاحبه کردند و از مسئول کمیته مسابقات خواستند تا پاسخ گو باشد، مصاحبه ای انجام داد و گفت که در رسانه ها جواب باشگاه پرسپولیس را نمی دهد و نامه نگاری می نماید؛ پس چرا از پاسخ گویی به موقع طفره رفت؟ این مسائل چه معنایی دارد؟

قبل از این بیانیه نیز ابراهیم شکوری، معاون اجرائی باشگاه پرسپولیس گفت که قبل از سفر به هند، بنده و چند نفر از همکارانم در خصوص برنامه ریزی سازمان لیگ صحبت کردیم و مکاتبات لازم نیز صورت پذیرفته و بار دیگر تأکید می کنم امیدواریم مسئولان این سازمان، بهترین تصمیم را بگیرند و مثل نیم فصل اول، شهرآورد پایتخت را با وجود بازی های برابر برای هر دو تیم برگزار نمایند.

پرسپولیسی ها در شهرآورد 94 مقابل استقلال، هرچند ملاقات های معوقه خود مقابل نساجی، ذوب آهن و سپاهان را برگزار کردند، اما برگزاری دو ملاقات استقلال مقابل گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک از سری رقابت های هفته نهم و دهم رقابت های لیگ برتر باعث شد تا در نهایت پرسپولیس با دو مسابقه کمتر به مصاف حریف خود برود.

حال سؤال اصلی این است؛ آیا شهرآورد 94 پایتخت در شرایط برابر از نظر تعداد بازی برگزار گشته است که مسئولان باشگاه پرسپولیس از نابرابری در خصوص شهرآورد 94 به دلیل برابرنبودن تعداد بازی ها سخن به میان آورده و خواهان برابرشدن تعداد مسابقات دو تیم شده اند؟

در حال حاضر نیز ملاقات تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران درست مشابه اتفاقی که برای پرسپولیس مقابل نساجی رخ داد، معوق شده است و طبق برنامه ریزی اجرا شده به نظر می رسد که شهرآورد 95 در شرایطی برگزار می گردد که استقلالی ها یک بازی کمتر نسبت به حریف خود انجام داده اند.

باید بیان کرد که ملاقات برگشت شهرآورد پایتخت بر اساس برنامه زمان بندی شده از سوی سازمان فوتبال ایران قرار است 22 اردیبهشت ماه امسال و از چارچوب رقابت های هفته 23 لیگ برتر برگزار گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 900

به "حق با پرسپولیس است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق با پرسپولیس است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید