تمام آنچه باید درباره اجاره خانه و آپارتمان های مبله در تهران بدانید

به گزارش مجله حقوق، با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می شوید که در حال حاضر اجاره خانه و آپارتمان مبله در تهران به یک امر طبیعی تبدیل شده است. منظور از خانه و آپارتمان مبله این است که وسایل اولیه زندگی در آن وجود داشته باشد و لازم نباشد شما اسباب و اثاثیه شخصی تان را با خودتان به خانه جدید بیاورید. این نوع از خانه ها، خوبی و بدی هایی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم. سوالی که حتماا برای شما هم پیش آمده است، این است که چرا اجاره این نوع خانه و آپارتمان ها در تهران مرسوم شده است. با ما همراه باشید تا به بایدها و نبایدهای این نوع از خانه ها بپردازیم.

تمام آنچه باید درباره اجاره خانه و آپارتمان های مبله در تهران بدانید

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

چرا خانه و آپارتمان ها به صورت مبله در تهران اجاره داده می شوند؟

تهران شهری شلوغ و زنده است. روزانه و حتی شبانه هزاران نفر به آن وارد می شوند، از آن خارج می شوند و در آن کار و زندگی می نمایند. برخی برای چند روز به تهران می آیند و برخی قید زندگی در شهر و دیار خودشان را می زنند و به امید زندگی بهتر راهی پایتخت می شوند. برخی دیگر نیز برای سیر و سیاحت به این شهر عظیم و شلوغ، وارد می شوند و به گشت وگذار در آن می پردازند. به هرحال، این شلوغی و همهمه حتما مشتریانی برای خانه های مبله ایجاد می نماید. احتمالا افرادی که به دلایل مختلف به تهران می آیند و پول کافی هم دارند، ترجیح می دهند از خانه و آپارتمان های مبله استفاده نمایند.

از طرف دیگر، به دلیل همان شلوغی ای که پیشتر به آن اشاره کردیم، حمل ونقل اسباب و اثاثیه زندگی از جایی به جای دیگر سخت است و این وسایل مانند یک بار اضافی بر روی دوش مستاجران در تهران سنگینی می نماید؛ بنابراین، خانه های مبله و جمع وجور می توانند گزینه خوبی برای افراد مختلف باشند. مثلا برخی از افراد برای چند روز می خواهند به تهران سفر نمایند و به گشت وگذار در آن بپردازند. این افراد ممکن است نخواهند در هتل یا مسافرخانه اقامت نمایند و تمایل داشته باشند در خانه و آپارتمان خودشان سکونت داشته باشند. برای این افراد، اجاره خانه و آپارتمان های مبله پیشنهاد می گردد. بنابراین، وقتی تقاضا وجود دارد، بنگاه های املاک در تهران به این فکر افتاده اند که به عرضه این نوع از خانه ها بپردازند. به همین دلیل است که شما به سادگی می توانید خانه مبله موردنظرتان را در پایتخت پیدا و اجاره کنید.

مزایای خانه های مبله

عدم احتیاج به خرید لوازم خانگی

خانه مبله شما را از خرید لوازم خانگی که قیمت کمی هم ندارند، بی احتیاج می نماید. در شرایط فعلی اگر بخواهید وسایل اولیه زندگی را تهیه کنید، باید مبلغ قابل توجهی را برای این کار کنار بگذارید. اما شما می توانید با اجاره یک آپارتمان مبله از امکانات آن ها بهره ببرید و مشقت خرید لوازم خانگی را به جان نخرید! البته برای خرید لوازم خانگی علاوه بر هزینه اقتصادی به لحاظ زمانی نیز باید وقت بگذارید. اما با اجاره خانه مبله احتیاجی به گشت وگذار در بازار و خرید لوازم ندارید.

راحت شدن از اسباب کشی

همه می دانیم که اسباب کشی یکی از سخت ترین کارهایی است که هر انسانی در طول زندگی اش باید انجام دهد. وقتی حرف از اسباب کشی به میان می آید، ناخودآگاه منظره ناخوشایندی از وسایل مختلف و تلنبار شده، کارتن های متعدد و وسایل بسته بندی شده به ذهن خطور می نماید. جمع کردن این وسایل یک طرف و دوباره پهن کردن آن ها در منزل جدید یک طرف. تردد ماشین های سنگین در تهران و جابجایی وسایل نیز موضوع و مشکل دیگری است.

راحت شدن از هزینه های جابجایی وسایل

کرایه ماشین های سنگین که برای اسباب کشی در تهران از آن ها استفاده می گردد، اصلا کم و ناچیز نیست. با اجاره خانه و آپارتمان مبله، می توانید این هزینه را نپردازید و به این ترتیب در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

معایب خانه مبله

خانه های مبله مانند هر چیز دیگری مزایا و معایبی دارند. در کنار مزایایی که پیشتر به آن ها اشاره کردیم باید به معایب این نوع از خانه ها نیز بپردازیم. در ادامه این معایب را مطرح می کنیم.

احتمال بروز مسائل بهداشتی

یکی از مهم ترین مسائل خانه های مبله، نگرانی های بهداشتی است. احتمالا افرادی که به لحاظ مسایل بهداشتی حساس هستند، نمی توانند در خانه های مبله احساس راحتی داشته باشند. مطمئن نبودن درباره اینکه وسایل این خانه ها به چه ترتیبی شسته شده اند، می تواند به اندازه کافی برای افراد حساس مشکل ساز باشد. از سوی دیگر، ما نمی دانیم که افراد قبلی که در این خانه سکونت داشته اند، چطور افرادی بوده اند و تا چه حد مسائل بهداشتی را رعایت نموده اند.

عدم دخالت سلیقه مستاجر در خرید لوازم خانه

هر کسی دوست دارد در خانه ای زندگی کند که لوازمش را خودش با سلیقه شخصی اش خریده باشد؛ اما سلیقه موجر در خرید لوازم خانگی آپارتمان های مبله دخیل نیست و این موضوع یکی از معایب خانه های مبله محسوب می گردد. البته امروزه خانه های مبله متنوعی در تهران وجود دارند و شما می توانید خانه ای را انتخاب کنید که وسایلش به سلیقه شخصی تان نزدیک تر باشد.

احتمال بروز مسائل امنیتی

برخی از خانه و آپارتمان های مبله برای چند روز و یا حتی چند ساعت اجاره داده می شوند و این موضوع امکان بروز مسائل امنیتی را فراهم می نماید. مثلا، ممکن است فردی با انگیزه ای شرورانه نسبت به اجاره این نوع خانه ها اقدام کند و ظرف چند روز که کارش تمام شد، آن را تحویل دهد. البته طبق قانون اجاره ساعتی خانه های مبله غیرقانونی اعلام شده است.

قیمت آپارتمان مبله در تهران

همان طور که می دانید قیمت اجاره آپارتمان در تهران چه مبله و چه غیرمبله به عوامل زیادی بستگی دارد. مثلا اینکه این آپارتمان در کدامیک از مناطق تهران واقع شده است، چه امکاناتی دارد، چند سال ساخت است و… مسایل مهمی هستند. اما شواهد نشان می دهد که مثلا شما برای اجاره یک واحد آپارتمان 120 متری، دو خواب در میرداماد باید هر شب مبلغ 600 هزار تومان بپردازید. یک آپارتمان 90 متری با همین موقعیت را هم می توانید با 550 هزار تومان بابت هر شب اجاره کنید. اجاره یک واحد آپارتمان مشابه در سعادت آباد نیز 600 هزار تومان است. اما برای اجاره یک واحد آپارتمان دو خواب و 120 متری در خیابان فرشته تهران باید یک میلیون و 100 هزار تومان برای هر شب بپردازید.

همچنین می توانید یک واحد آپارتمان مبله در مناطق متوسط تهران را با قیمت 150 تا 250 هزار تومان برای هر شب اجاره کنید. برای اجاره یک واحد آپارتمان مبله، 60 متری و یک خواب در خیابان رودکی تهران هم باید مبلغ 250 هزار تومان به ازای هر شب بپردازید. در منطقه صادقیه و نارمک هم برای اجاره یک واحد آپارتمان مبله، یک خواب و 60 متری باید مبلغی بین 280 تا 300 هزار تومان را در نظر بگیرید. یا مثلا اگر بخواهید یک آپارتمان 70 متری و یک خوابه را در خیابان شریعتی تهران اجاره کنید، باید مبلغ 320 هزار تومان برای هر شب بپردازید. احتمالا در مناطق پایین تر، قیمت ها کمتر می گردد.

با توجه به تمام آنچه گفته شد، می توان گفت که قیمت آپارتمان های مبله در تهران خیلی هم ارزان نیست و شما به طور متوسط باید برای یک آپارتمان متوسط در پایتخت، مبلغ 500 هزار تومان برای هر شب بپردازید. البته قیمت خانه های مبله با توجه به اینکه چه امکاناتی داشته باشند، این امکانات لوکس باشند یا خیر، آپارتمان در کجای تهران واقع شده باشد و… متفاوت است.

آپارتمان های مبله در تهران چه امکاناتی دارند؟

معمولا در آپارتمان های مبله، اسباب و اثاثیه اولیه برای زندگی تدارک دیده شده است. به عبارت دیگر، تدابیری اندیشیده شده است که مستاجر برای گذران زندگی روزمره به زحمت نیفتد و احتیاجهایش داخل آپارتمان مبله رفع گردد. معمولا آپارتمان های مبله مجهز به امکاناتی مانند ماشین لباسشویی، تلویزیون، باربکیو، وسایل گرمایش و سرمایش، گیرنده دیجیتال، سشوار، حوله، اتو، وای فای، میز ناهارخوری، چای ساز، جاروبرقی، یخچال، اجاق گاز، توستر، مبلمان، کمد لباس، تخت و هود هستند.

البته ممکن است برخی از آپارتمان های مبله برخی از این امکانات را نداشته باشند و برخی دیگر وسایل اضافه ای داشته باشند. مهم این است که وسایل اولیه در آپارتمان وجود دارد. اگر وسایل اضافه دیگری در آپارتمان قرار داده گردد و یا وسایل لوکس باشند، هزینه اجاره آپارتمان نیز بالا می رود.

مقرراتی نیز درباره نگهداری امکانات خانه و آپارتمان های مبله وجود دارد. مستاجر باید تمام تلاشش را بکند که وسایل در کمال صحت و سلامت تحویل داده شوند. اما مسائلی که برای وسایل خانه به وجود می آیند به دو دسته تقسیم می شوند. مثلا مسئله ای که برای آبگرمکن و بر اثر استفاده از آن به وجود می آید با مسئله ای که برای تلویزیون و بر اثر ضربه توپ به آن ایجاد می گردد، متفاوت است. منطقی است که هزینه اولی بر عهده موجر و هزینه دومی بر عهده مستاجر است.

جمع بندی

در انتها می توان گفت که زندگی در کلان شهری مانند تهران شرایط خاص خودش را دارد. تهیه مسکن در این شهر عظیم موضوع مهمی است و تقریباً یک دغدغه همگانی به شمار می رود. هزینه اجاره آپارتمان در مناطق مختلف تهران و با توجه به زمان ساخت آن، متفاوت است. در خصوص آپارتمان های مبله نیز این موضوع صدق می نماید و معیارهای متفاوتی در کرایه آن موثر هستند. به هرحال، اگر قصد دارید در تهران یک آپارتمان مبله اجاره کنید، بهتر است جستجویی در اینترنت داشته باشید و مطالب مربوطه را مطالعه کنید تا با دیدی بازتر برای اجاره آن ها اقدام کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 221

به "تمام آنچه باید درباره اجاره خانه و آپارتمان های مبله در تهران بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام آنچه باید درباره اجاره خانه و آپارتمان های مبله در تهران بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید