تصمیم های تاریخی آلکنو در تیم ملی والیبال ایران هم تکرار خواهد شد؟

به گزارش مجله حقوق، آلکنو نشان داده که در تصمیمات خود بسیار قاطع است و گاها تصمیماتی می گیرد که با نظر هیچ کارشناسی مطابقت ندارد.

تصمیم های تاریخی آلکنو در تیم ملی والیبال ایران هم تکرار خواهد شد؟

به گزارش خبرنگاران، کمتر کسی در دنیای والیبال وجود دارد که نام ولادیمیر آلکنو را نشنیده باشد. این مربی روسی شناخته شده دارای روزمه بسیار عالی در تیم های باشگاهی و تیم های ملی است.

یکی از تصمیم های این سرمربی در المپیک 2012 لندن بسیار سرو صدا کرد. آلکنو که راهنمایی تیم ملی روسیه در المپیک 2012 را برعهده داشت توانست به فینال این رقابت ها برسد. تیم قدرتمند روسیه باید با تیم مدعی برزیل بازی می کرد تا تکلیف مدال طلای این رقابت ها معین گردد.

تیم ملی روسیه در بازی مقدمانی بانتیجه 3 بر صفر مغلوب برزیل شده و همین موضوع کار را برای آلکنو سخت نموده بود. در روز فینال، روسیه باز هم از رقیب سنتی خود با نتیجه 2 بر صفر عقب افتاد.

آلکنو در این زمان تصمیمی می گیرد که در تاریخ والیبال روسیه از آن به تصمیم تاریخی یاد می گردد. آلکنو موزرسکی را به جای میخائیلوف به پست قطر پاسور می آورد و نتیجه بازی در کمال ناباوری 3 بر 2 به سود روسیه تمام شده و مدال نقره روس ها به طلا تبدیل می گردد!

آلکنو در خصوص تغییر پست موزرسکی در فینال المپیک لندن و فزونی مقابل برزیل بیان کرد: هیچ وقت این سناریو را تمرین ننموده بودیم. موزرسکی مدتی در تیم بلگوری به عنوان پشت خط زن بازی می کرد. قرار بود اگر بخواهیم ریسک کنیم از میخائیلوف استفاده کنیم. من دو لیبرو و تنها یک پشت خط زن با خودم به المپیک بردم و تا فینال به فکر تغییر پست موزرسکی نبودم. با سرانجام ست دوم یک صدای درونی به من گفت اگر تغییر ایجاد نکنم رنگ مدال مان متفاوت خواهد بود. در بازی های گروهی 3 بر صفر مغلوب برزیل شدیم و معین بود که برزیلی ها فقط بخواهند میخائیلوف را دفاع نمایند. ریسکی کردم که اگر نتیجه نمی داد شاید بعدها مرا در نشست خبری به قتل می رساندند، اما می دانستم که باید تغییر ایجاد کنم.

این کار آلکنو نشان می دهد که او بسیار شجاع بوده و گاها تصمیماتی می گیرد که شاید با نظر هیچ کارشناسی مطابقت نداشته باشد.

آلکنو در پاسخ به اینکه آیا ممکن است چنین تغییراتی در تیم ملی والیبال به وجود آید؟ گفت: اگر زمان را مناسب دیده و بدانم این کار به تیم ملی یاری خواهد نمود حتما تصمیمات خود را اجرا می کنم.

شجاعت آلکنو نشان می دهد که ممکن است او تغییراتی در چینش بازیکنان تیم ملی به وجود آورد که مطابق میل هیچ کارشناسی نیست.

المپیک 2012 لندن سیزدهمین دوره مسابقات والیبال المپیک یکی از دوره های هیجانی این رقابت ها بود، جایی که این بار روسیه با پیشینه قدرتمند خود و با درخشش بعضی از بازیکنان خود مانند تاراس ختی، سرگئی تتیوخین و ماکسیم میخائیلوف با پیروزی 3 بر 2 بر برزیل در یک ملاقات حساس به مدال طلا رسید. برزیل به مدال نقره و ایتالیا با ارتقاء صندلی خود به مدال برنز دست یافت. بلغارستان چهارم شد و تیم های ملی آلمان، آرژانتین، ایالات متحده آمریکا و لهستان به صورت مشترک در صندلی پنجم ایستادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 917

به "تصمیم های تاریخی آلکنو در تیم ملی والیبال ایران هم تکرار خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم های تاریخی آلکنو در تیم ملی والیبال ایران هم تکرار خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید