با نسل نو مسافران آشنا شوید: خانه به دوش های مدرن
به گزارش مجله حقوق، تعریف آنچه امروز به نام مسافر شناخته می گردد، تفاوت های زیادی با گذشته دارد. نسل تازهی متولد شده اند که مفهومی تازه و متفاوت از سفر ارائه داده اند.
سال 2020، دو میلیارد نفر به جزیره ها، بیابان ها، جنگل ها، یخچال های طبیعی و آتشفشان ها در چهار گوشه سیاره خاکی سفر خواهند کرد. شاید حتی عده ای این زیبایی شنماینده را از فضا به دیدن بنشینند. زمین انسان ها هنوز یک شگفتی است، حتی همین حالا که عقربه های ساعت به وقت محافظت و تیمارداری از آن نزدیک می گردد. اما روشی که خانه به دوش های متعلق به نسلی پیرامونی به آن سفر می نمایند، همچنان در حال تحول است. دوران دیجیتال، دنیای سازی، مهاجرت و فناوری، نه تنها مرزهای ملت ها را محو نموده، بلکه سفرپرستی و عشق به مسافرت را نیز دو چندان نموده است. مسافران با قدرت و سرعت بیشتری به راه خود ادامه می دهند و عطش آن ها نسبت به دیدنی منطقه ها تازه و خلوت گزینی در مرزهای سرگردانی بیشتر می گردد.
اکنون که بیشتر بخش های دنیا دسترسی پذیر و در حال نوسازی هستند و با خودنمایی بیشتر و بدون وقفه به جلو حرکت می نمایند، مسافران نیز سفرهای خود را به نحوی تغییر می دهند تا تبدیل به کاشفان معنا شوند و رابطه ای عمیق تر با سیاره خود بسازند. اما این طرز نگرش را نمی توان خودبینی لذت جویانه ای متعلق به ضد فرهنگ های دهه شصت میلادی نامید. بلکه، مسافران در آستانه دورانی تازه از سفرهای پویا ایستاده اند؛ دورانی که محصول نگرش آگاهانه، روبه رشد و متحول شده نسل هزاره است که دیگر تعطیلات خود را فدای کارهای دیگر نمی نمایند، بلکه همواره کوشش می نمایند بین کارهای خود توازن برقرار نمایند.
وقت آن رسیده است که با خانه به دوش های تازه آشنا شوید؛ کسانی که برای فرار کردن سفر نمی نمایند؛ بلکه برای پیدا کردن، درگیر شدن و ارتباط برقرار کردن رخت سفر می پوشند. آن ها کربن های به جای مانده از خود را مقدار می گیرند؛ از مسیرهایی می گذرند که DNA معین می نماید؛ داستان های واقعی تلویزیون، مثل زندگی نامه بازماندگان و نجات یافتگان در دنیای واقعی را، دنبال می نمایند و سرشت خود را در برابر اتفاقات افتاده برای آن ها می آزمایند.
اوج تجمل گرایی مسافران نسل تازه، از خود بی خود شدن و غرق در طبیعت شدن است؛ کاوش و تامل دوباره درباره روحیات خود. آن ها جست وجوگرانی کنجکاو و تاثیرناپذیر از مهارت ها و اصالت های تازه هستند؛ آن ها از حضور در محل های بومی، سفارشی، متنوع و نامتعارف لذت می برند.
خانه به دوش های تازه ناگهانی و بدون تصمیم قبلی به مسافرتی یک هفته ای، 6 ماهه یا حتی سه ساله می روند؛ با بچه ها شان، هم فکران شان، یا حتی به تنهایی (در اروپا، یک نفر از هر سه نفر تنها زندگی می نماید؛ این آمار در حال افزایش است). پیشرفت های زیست محیطی و پزشکی، توجهات را به سمت سلامت سیاره ای و شخصی معطوف نموده است؛ مسائلی که با احساس بازآفرینی شده فکر آگاهی کهن در ارتباط هستند.
تا سال 2020، صنعتی گردشگری سلامتی به ارزشی بالغ بر 640 میلیارد دلار خواهد رسید. در همین حین، اصطلاح دوستدار محیط زیست رنگ وبوی تازهی به خود می گیرد و دیگر کسی آن را یک ارزش نمی داند؛ بلکه علمی مهیج و خلاقانه است که صاحبان بعضی از برترین خِرَدهای دنیا پایه گذاری شده است. امروزه، 70 درصد از مسافران هتلی را برای اقامت انتخاب می نمایند که سبز باشد؛ سبز بودن نشانه طراحی و عملکرد زیست محیطی هتل با نگاهی به آینده است. ماموریت خانه به دوش های تازه چنین است: دگرگونی مثبت، چه درون انسان ها و چه در سیاره.
منبع: کجارو / cntraveller.com