تور دهلی: بایدن از تحریم هند به دلیل خرید اس، 400 اجتناب کند

به گزارش مجله حقوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دو تن از سناتورهای مجلس سنای آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستند از وضع تحریم هایی برضد هندوستان به علت خرید سامانه موشکی اس-400 (S-400) از روسیه چشم پوشی کند.

تور دهلی: بایدن از تحریم هند به دلیل خرید اس، 400 اجتناب کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

جان کورنی سناتور جمهوری خواه و مارک وارنر سناتور دموکرات در نامه ای به بایدن خواهان معافیت هند از تحریم ها به دلایل امنیت ملی و همکاری های مرزی شدند.

سناتورهای مذکور در همین زمینه گفتند: ما معتقدیم که لغو تحریم ها برای امنیت ملی لازم است. طبق گفته این سناتورها، این دست اقدامات تنبیهی همکاری های رو به رشد را به خطر می اندازد.

هند در سال 2018 قراردادی 5.5 میلیارد دلاری با روسیه جهت خرید پنج سامانه موشکی اس-400 امضا کرد که گفته می گردد این اقدام در جهت دفاع هند در برابر پاکستان و چین انجام شده است.

امضای قرارداد مذکور، در عین حال باعث ایجاد اصطکاک با آمریکا شده است، چرا که طبق قانونی تصویب شده در سال 2017، هر کشوری که با بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم ها روبرو گردد.

درخواست این سناتورها از بایدن برای چشم پوشی از اعمال تحریم ها برضد هند در حالی مطرح شده است که کمی پیشتر یازده نفر از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، خواهان جلوگیری از فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه شدند.

در نامه مذکور آمده است: پس از اعلام اردوغان در ماه سپتامبر مبنی بر اینکه ترکیه دور جدیدی از سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه را خریداری خواهد نمود، ما نمی توانیم امنیت ملی خود را با ارسال هواپیماهای ساخت آمریکا به یک متحد پیمانی که همچنان مانند یک دشمن رفتار می نماید، به خطر بیندازیم.

آنها بعلاوه اعلام کردند که مطمئن هستند که کنگره جلوی این قبیل صادرات را خواهد گرفت.

کاخ سفید در این زمینه اظهار نظر نکرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه گفت که این وزارتخانه در خصوص مکاتبات با کنگره اظهار نظر نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1100

به "تور دهلی: بایدن از تحریم هند به دلیل خرید اس، 400 اجتناب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: بایدن از تحریم هند به دلیل خرید اس، 400 اجتناب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید