تور ارزان ایتالیا: افتتاح نخستین نمایشگاه خارجی یک عکاس ایتالیایی در خانه هنرمندان ایران

به گزارش مجله حقوق، اولین نمایشگاه عکس آلدو سلوچی (عکاس ایتالیایی) با عنوان دنیا غوطه ور در ایران افتتاح شد.

تور ارزان ایتالیا: افتتاح نخستین نمایشگاه خارجی یک عکاس ایتالیایی در خانه هنرمندان ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

نمایشگاه عکس آلدو سلوچی عکاس ایتالیایی با نام دنیا غوطه ور با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت ایتالیا در ایران با همراهی مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران)، آلدو سلوچی و مائوریتزیو آنتونینی (معاون سفیر ایتالیا در ایران) آدینه 27 فروردین در گالری ممیز افتتاح شد.

آلدو سلوچی بیان نمود:

من از زمانی که یادم می آید، دوربین عکاسی دستم بود و به خاطر علاقه شخصی ام عکاسی می کردم؛ اما سال ها طول کشید که به نگاه هنری در عکاسی رسیدم. عکاسی برای من در میان سایر رشته های هنری از جذابیت بالایی برخوردار است و من عکاسی را به صورت آکادمیک دنبال ننموده ام و رشته تحصیلی ام داروسازی است، اما 9 سال پیش برای این که اطلاعاتم را در این رشته هنری افزایش بدهم در یک دوره هشت ماهه آموزشی شرکت کردم.

وی ادامه داد:

به عنوان عکاس من از دوربین عکاسی و تلفن همراهم استفاده می کنم و عکس هایی که با تلفن همراه می گیرم، موضوعات متنوع و متعددی دارند و این عکس ها را تنها در صفحه ام در اینستاگرام به نمایش می گذارم. اما عکس هایی که با دوربین می گیرم موضوعات محدودی را به خود اختصاص می دهند و تا به امروز تمرکزم روی آب و بحران هویت و میراث فرهنگی بوده است.

آلدو سلوچی اضافه نمود:

عکس هایی که در نمایشگاه دنیا غوطه ور در معرض دید گذاشتم، از سه مجموعه من انتخاب شده اند و به نظر عکس های این نمایشگاه منتخبی از برترین آثار من هستند. با اینکه من در ایتالیا نمایشگاه متعددی داشته ام، اما دنیا غوطه ور نخستین نمایشگاه من در خارج از سرزمینم است.

او درباره دلیل برپایی نخستین نمایشگاه برون مرزی اش در ایران مطرح کرد:

ایران از فرهنگ و تمدن بسیار بالایی برخوردار است و تعداد کشورهایی مانند ایران که از تمدن باشکوهی برخوردار باشند، از انگشت های دست کمتر است. همواره آرزو داشتم که عکس هایم را در ایران و برای مخاطبان حرفه ای به نمایش بگذارم. خوشحالم که آرزویم برآورده شد.

این عکاس در ایتالیا نمایشگاه های انفرادی مختلفی را برپا نموده است و مجموعه های شخصی گوناگون محافظ آثار او هستند.

این نمایشگاه تا 27 فروردین در گالری ممیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1311

به "تور ارزان ایتالیا: افتتاح نخستین نمایشگاه خارجی یک عکاس ایتالیایی در خانه هنرمندان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: افتتاح نخستین نمایشگاه خارجی یک عکاس ایتالیایی در خانه هنرمندان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید