اعمال الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی در شبکه LTE

به گزارش مجله حقوق، خروجی فاز چهارم پروژه الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی یک پلتفرم نرم افزاری است که می تواند برای تست و توسعه انواع الگوریتم های هوشمند، خصوصا در بخش دسترسی رادیویی که در شبکه برای کنترل و مدیریت استفاده می شوند مورد بهره برداری قرار گیرد.

اعمال الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی در شبکه LTE

در این پروژه که در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دست تحقیق و آنالیز است، از فناوریهای مرتبط با شبکه 5G و فناوری هایی که حتی برای نسل­های آینده مطرح هستند، همچون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، استفاده شده است و می تواند در آینده برای توسعه و تست الگوریتم ها و خدمات بر روی بستر شبکه ارتباطی سیار و همچنین توسعه کاربردهایی نظیر IoT مورد استفاده قرار گیرد. در فاز چهارم پروژه الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پلتفرم شبکه پیاده سازی می شوند و نتایج نهایی آنالیز خواهند شد.

محمد اکبری - عضو هیئت علمی پژوهشکده فناوری ارتباطات - درباره پیاده­ سازی سامانه نرم افزاری SON بر روی شبکه LTE گفت: این پروژه در 4 فاز تعریف شده است که سه فاز آن را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم و اکنون در حال اجرا فاز 4 هستیم.

وی اهداف فازهای قبلی پروژه را راه اندازی شبکه به صورت نرم افزاری بر روی یک سخت افزار عمومی، پیاده سازی همه اجزاء شبکه بر روی پلتفرم و نهایتا، فراهم سازی بستری که بتوان الگوریتم­ های مطرح در حوزه مخابرات سیار و بخش دسترسی رادیویی که بهره­ مند از هوش مصنوعی هستند را پیاده­ سازی نمود، عنوان نمود.

بر اساس اطلاعات پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اکبری به امکان توسعه خدمات این پروژه در بستر فناوری نسل پنجم (5G) اشاره نمود و گفت: خروجی این پروژه یک پلتفرم نرم افزاری است که می تواند برای تست و توسعه انواع الگوریتم های هوشمند، خصوصا در بخش دسترسی رادیویی، که در شبکه برای کنترل و مدیریت استفاده می شوند مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اضافه نمود: در ادامه توسعه این پلتفرم می توان سرویسهایی را که عمدتا در نسل پنجم شبکه ارتباطی سیار مورد نظر است بر روی این شبکه ایجاد نموده و صحت عملکردشان را آنالیز کرد.،hdskh

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 437

به "اعمال الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی در شبکه LTE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال الگوریتم های بهره مند از هوش مصنوعی در شبکه LTE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید