استفاده اصولی از جاروبرقی و تلویزیون را تمرین کنید

به گزارش مجله حقوق، نزدیک شدن به نوروز و خانه تکانی، خطر آسیب های اسکلتی و عضلانی را بیشتر می کند. هنگام کار با جاروبرقی و حرکت و جابه جایی اگر به سمت جاروبرقی بچرخید و خمیده باشید، آسیب های بسیار جدی، ستون فقرات کمر و گردن و پشت شما را تهدید می کند.

استفاده اصولی از جاروبرقی و تلویزیون را تمرین کنید

همین طور جارو زدن بیش ازحد و در دامنه زیاد باعث آسیب به شانه ها و دریافت طولانی مدت لوله مکش جاروبرقی می تواند به آرنج ها صدمه بزند. توصیه ما به شما صاف نگه داشتن ستون فقرات و حرکت دادن بازوها به جای ستون فقرات هنگام جارو زدن است.

جاروزدن یک قسمت بزرگ خانه را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید یا از افراد دیگر کمک بگیرید تا در انجام این کار سلامت بمانید. درصورتی که می خواهید جاروبرقی بخرید، توجه کنید وزن آن برای جابه جایی بیش از توان شما نباشد.

در این دوران تماشای تلویزیون از فعالیت هایی است که شهروندان زمان طولانی تری را به آن اختصاص می دهند.

وقتی هنگام تماشای تلویزیون پاها را روی هم می اندازید و می نشینید، چرخش ساق و ران در یک سمت باعث آسیب به زانو و لگن می شود و نشستن طولانی مدت به خصوص وقتی هیجان زده می شوید و خمیده به جلو می نشینید، ستون فقرات کمرشما در معرض خطر بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای قرار می گیرد.

فیزیوتراپیست ها توصیه می کنند هر 20دقیقه بلند شوید و کمی قدم بزنید. هنگام نشستن، پاها را روی هم نیندازید.

بهتر است طوری بنشینید که کمرتان صاف باشد و قوز نکنید و مطمئن شوید صورت تان درست مقابل تلویزیون است و با صفحه آن زاویه ندارد.

پرهام پارسانژاد - فیزیوتراپیست / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 821

به "استفاده اصولی از جاروبرقی و تلویزیون را تمرین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده اصولی از جاروبرقی و تلویزیون را تمرین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید