از جشنواره بادبادک ها تا نقاشی دیواری و دوچرخه سواری به مناسبت هفته هوای پاک

به گزارش مجله حقوق، اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با برگزاری برنامه های متنوع از جشنواره بادبادک ها گرفته تا نقاشی دیواری و دوچرخه سواری با شعار ملی هوای پاک؛ اقدام و عمل به استقبال هفته هوای پاک رفته است.

از جشنواره بادبادک ها تا نقاشی دیواری و دوچرخه سواری به مناسبت هفته هوای پاک

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل ازروابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده دیگر کشور موجب شد تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا در ایران تشکیل شود و از سال 1377 روز 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام شد.

در این رابطه بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند افزایش دانش و آگاهی شهروندان در خصوص معضلات و مسائل محیط زیست شهر تهران و نقش و سهمی که یکایک افراد می توانند در کاهش یا افزایش انواع آلاینده های زیست محیطی داشته باشند یکی از موثرترین راه های دستیابی به شهری با هوای پاک است.

از همین رو همزمان با فرارسیدن هفته هوای پاک با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری تهران و اداره کل آموزش های شهروندی، مجموعه متنوعی از برنامه ها و فعالیت های ترویجی- آموزشی طراحی و در نقاط مختلف شهر تهران در دست اجرا است.

بر این اساس ادارات آموزش های شهروندی مناطق 22 گانه برای آشنایی شهروندان با انواع آلاینده های هوا و تاثیر مثبت معاینه فنی خودرو ها و موتورسیکلت ها بر کاهش آلودگی، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در سرا های محلات تهران خواهند کرد.

همچنین کارگاه های قصه گویی با موضوع هوای پاک و نواختن زنگ در کانون های کودک سرا های محلات تهران برگزار می شود. برگزاری مسابقه نقاشی بچه ها با موضوعاتی از قبیل: من و خانواده ام در هوای پاک، استفاده از ماسک هنگام آلودگی هوا، هوای پاک لازمه سلامتی از دیگر فعالیت هایی است که برای آگاه سازی و آموزش راهکار های کاهش و مقابله با آلودگی هوا پیش بینی شده است.

از سوی دیگر برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی که از آن ها به عنوان همیار شهر یاد می شود نیز برگزار می شود و همایش دوچرخه سواری، جشنواره بادبادک ها منقش به شعار های محیط زیستی، نواختن زنگ هوای پاک، اجرای نقاشی دیواری و تولید روزنامه دیواری با موضوع محیط زیست در طول هفته هوای پاک برای این گروه از دانش آموزان از جمله دیگر برنامه های هفته هوای پاک است.

بر اساس این گزارش بر همین منظور در یکی از بوستان های اصلی مناطق 22 گانه شهر تهران جهت ارائه آموزش های محیط زیستی و راهکار های کاهش آلودگی هوا به شهروندان، غرفه های آموزش شهروندی راه اندازی می شود که در کنار این غرفه ها شاهد اجرای نمایش خیابانی، مسابقه و برنامه های مختلف فرهنگی - هنری برای عموم شهروندان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 46

به "از جشنواره بادبادک ها تا نقاشی دیواری و دوچرخه سواری به مناسبت هفته هوای پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جشنواره بادبادک ها تا نقاشی دیواری و دوچرخه سواری به مناسبت هفته هوای پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید