احیای مشاغل نفتی آمریکا در قیمت فعلی بعید است

به گزارش مجله حقوق، شرکت دیلویت پیش بینی کرد سه چهارم از مشاغلی که در دوران پاندمی ویروس کرونا در بخشهای نفت و شیمیایی آمریکا از دست رفته اند بعید است پیش از سرانجام سال 2021 احیا شوند.

احیای مشاغل نفتی آمریکا در قیمت فعلی بعید است

به گزارش خبرنگاران، بررسی شرکت دیلویت ال ال پی حاکی از آن است که ریزش قیمت نفت و فروپاشی تقاضا باعث شد سریعترین نرخ اخراج کارکنان در صنعت نفت و مواد شیمیایی آمریکا روی دهد و حدود 107 هزار شغل در فاصله مارس تا اوت تعدیل شدند. با در نظر دریافت مرخصی اجباری و سایر اقدامات، این آمار بسیار بالاتر خواهد رفت.

شرکتهای اکتشاف نفت و گاز و سازندگان تجهیزات برای تحمل افت شدید تقاضا برای محصولاتشان، شمار کارکنانشان را کاهش داده اند. شرکتهای شلومبرگر، هالیبرتون و ماراتون پترولیوم که از بزرگترین اپراتورهای میادین نفتی هستند، از جمله شرکتهایی هستند که هزاران نفر را در مواجهه با فروپاشی بازار نفت، اخراج کرده اند.

خدمات میدان نفتی آسیب شدیدی دیده است زیرا هزینه روی این موارد مانند حفاری چاههای جدید کاهش پیدا کرده است. طبق برآورد انجمن تجهیزات و خدمات نفتی، این بخش در اوت 2600 شغل را از دست داد. تگزاس با از دست دادن 59 هزار و 200 شغل خدمات میدان نفتی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، رکوددار بوده است.

طبق پیش بینی دیلویت، اگر قیمت هر بشکه نفت 45 دلار و قیمت گاز به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش 2.50 دلار باشد، 30 درصد مشاغل از دست رفته تا انتها سال 2021 احیا خواهد شد. اما اگر نفت در حدود 35 دلار بماند و گاز اندکی بیش از دو دلار باشد، نرخ احیای مشاغل تنها سه درصد خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مشاغل بخشهای نفت و گاز و شیمیایی همانند انقلاب نفت شیل آمریکای شمالی، به تغییرات قیمت کالا به شدت حساس هستند. تغییر قیمت یک دلاری نفت روی حدود سه هزار شغل نفت و گاز تاثیر می گذارد که دو برابر تاثیرگذاری است که در دهه 1990 می توانست داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 504

به "احیای مشاغل نفتی آمریکا در قیمت فعلی بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای مشاغل نفتی آمریکا در قیمت فعلی بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید