آیفون 15 و 16 هم از مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد

به گزارش مجله حقوق، طی چند سال اخیر گزارش های زیادی در خصوص کوشش اپل برای ساخت مودم های اختصاصی منتشر شده است. اما حالا بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد این مودم برای آیفون 15 و 16 هم آماده نخواهد شد و این دو سری از آیفون ها نیز ظاهرا با مودم های کوالکام راهی بازار خواهند شد.

آیفون 15 و 16 هم از مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد

به تازگی یکی از تحلیلگران شرکت Haitong International Securities اعلام نموده که بر اساس شواهد موجود، آیفون های سال 2024 با مودم X75 ساخت کوالکام به دست کاربران می رسند. ظاهرا این مودم مانند نسل قبلی مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC خواهد بود.

از سوی دیگر، مدت ها قبل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مدت ها قبل بیان کرد که اپل در زمینه توسعه مودم اختصاصی با چالش های متعددی روبرو شده و در سال 2023 هم خبری از راه یابی این مودم به آیفون ها نخواهد بود. هر 4 مدل آیفون 15 قرار است با مودم X70 عرضه شوند که چندین ماه قبل کوالکام از آن رونمایی نموده است.

این مودم به لطف بهبود قابلیت های یادگیری ماشینی، در کل از سرعت بهتر و پوشش بهتری بهره می برد و تا 60 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می نماید. در هر صورت در ابتدا به نظر می رسید اپل در سال 2023 استفاده از مودم اختصاصی را شروع خواهد نمود ولی با توجه به گزارش های نو، در برترین حالت در سال 2025 شاهد استفاده از این مودم خواهیم بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1407

به "آیفون 15 و 16 هم از مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 و 16 هم از مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید