5 باور غلط درکاهش وزن

به گزارش مجله حقوق، برخی از افراد بر این باورند که با خوردن سرکه یا آبلیمو پیش از وعده غذایی می توانند وزن کم نمایند. این یک باور قدیمی است که علم امروزی کاملاً آن را رد نموده است. در گذشته مردم فکر می کردند که اگر با شکم خالی این مواد را مصرف نمایند موجب تسریع عمل چربی سوزی و کاهش وزن می گردد اما دانش پزشکی امروزه کاملاً مخالف این عمل است زیرا

5 باور غلط درکاهش وزن

5 باور غلط درکاهش وزن

نویسنده:بهنام مظاهری طهرانی

1- خوردن سرکه یا آبلیمو پیش از غذا :

برخی از افراد بر این باورند که با خوردن سرکه یا آبلیمو پیش از وعده غذایی می توانند وزن کم نمایند. این یک باور قدیمی است که علم امروزی کاملاً آن را رد نموده است. در گذشته مردم فکر می کردند که اگر با شکم خالی این مواد را مصرف نمایند موجب تسریع عمل چربی سوزی و کاهش وزن می گردد اما دانش پزشکی امروزه کاملاً مخالف این عمل است زیرا این گونه مواد با اسید معده ترکیب شده و موجب لطمه های جبران ناپذیری به دستگاه گوارش می گردد.

2- نخوردن آب کافی :

این هم امروزه باوری غلط محسوب می گردد زیرا در گذشته مردم فکر می کردند که نوشیدن آب زیاد باعث تجمع آن در زیر پوست شده و فرد را چاق جلوه می دهد اما تحقیقات امروزی خلاف این باور را ثابت نموده است. آب مایعی حیاتی برای بدن است و می تواند به فرآیند چربی سوزی یاری کند. البته نوشیدن بسیار زیاد آب می تواند حتی موجب مرگ گردد!

3- نخوردن غذا و ایجاد گرسنگی:

خیلی ها فکر می نمایند که بروز گرسنگی و تحمل آن علامتی خوب و روش مناسبی برای کاهش وزن است اما آنان در اشتباه هستند. فاکتور کلیدی برای تحریک متابولیسم بدن و یاری به فرآیند چربی سوزی، خوردن وعده های کوچک اما پر تعداد غذاست. سعی کنید در طول روز 5 الی 6 وعده غذا میل کنید. با این رویه تغذیه کردن این احتمال را می دهید که بخش عمده غذاهای مصرفی جذب بدن شده و احتمال ذخیره چربی ها بسیار کم می گردد.

4- عدم انجام تمرینات هوازی :

مبتدی ها فکر می نمایند که با انجام حرکت کرانچ برای عضلات شکم و انجام ست های بی سرانجام از این حرکت می توانند چربی های اطراف شکم را آب نمایند. نکته اصلی اینجاست که تمرینات هوازی عامل اصلی چربی سوزی هستند بعلاوه استراحت کوتاه بین ست های کار با وزنه می تواند یاری اساسی به فرآیند چربی سوزی بکند. پس سعی کنید همیشه عاشق تمرین هوازی باشید.

5- دوستی زیاد با چربی سوزها :

خیلی از مبتدیان بر این باور استوارند که بدون دارو یا مکمل هیچ امکان رشدی وجود ندارد و نمی توانند به هدف مورد نظر برسند اما این کاملاً نادرست است. همیشه توجه داشته باشید که آدمی از هر لحاظ دارای پتانسیل فوق العاده برای رسیدن به اهداف عظیم است و هیچ کس از این قاعده مستثنی نیست. قرص های چربی سوز ممکن است بتواند یاریی به لاغر شدن بکند اما به یاد داشته باشید که همه این ها مواد شیمیایی هستند و می توانند برای بدن عوارضی جبران ناپذیر داشته باشد. سعی کنید همیشه با روش های طبیعی رشد کنید تا برای همیشه سالم و قوی بمانید.

منبع:http://www.khanevadeyema.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1059

به "5 باور غلط درکاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 باور غلط درکاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید