چطور از همسرمان قدردانی کنیم؟ ، امروز روز جهانی قدردانی از همسران است

به گزارش مجله حقوق، 26 شهریور مقارن 17 سپتامبر در تقویم جهانی به نام روز قدردانی از همسر نامگذاری شده است. موضوعی که برای خیلی از همسران علیرغم سادگی موضوع یک چالش است و همین چالش باعث شده که از خود سوال نمایند چگونه از همسر خود تشکر کنم؟

چطور از همسرمان قدردانی کنیم؟ ، امروز روز جهانی قدردانی از همسران است

خبرنگاران- فاطمه عسگری نیا: گاهی اوقات آنقدر افراد درگیر این چالشها می شوند که اصلا بیخیال قدردانی می شوند و همین مسئله باعث می گردد تا نتوانند احساسات خود را به راحتی بیان نمایند.

کارشناسان حوزه خانواده هم معتقدند قدردانی از همسر یک مهارت است و اگر زوجین خود را مجهز به آن ننمایند اغلب در زندگی مشترکشان به مشکلاتی برخواهند خورد.

سمیه محمدی کارشناس و روانشناس خانواده معتقد است تفکر درباره چگونگی قدردانی از همسر در بین زوجین اولین گام در جهت تقویت بنیان های یک خانواده است چرا که وقتی این تفکر وجود دارد یعنی طرفین به این باور دست یافته اند که همسرشان برای رسیدن به اهداف مشترک زندگی شان کوشش می نمایند.

زبان عشق مشترکتان را کشف کنید

این کارشناس حوزه خانواده پیشنهاد می دهد همسران برای تقدیر و تشکر از همدیگر بهتر است قبل از این که هزینه های هنگفتی را صرف خریدن کادوهای گران نمایند زبان عشق یکدیگر را کشف نمایند چه بسا او به جای هدیه های گرانقیمت از شنیدن یک ویس محبت آمیز شما هم ذوق زده گردد یا با چیدن یک میز غذای دلچسب بتوانید قدردان زحماتش باشید بنابراین لازم نیست حتما برای قدردانی از همسرانتان خود را درگیر موضوعات مالی کنید.

حواستان به زمان با هم بودنتان باشد

محمدی می گوید شاید باورتان نگردد اما گاهی خالی کردن زمانی در روز برای بودن کنار همسرتان آن هم به نیت قدردانی از زحماتش هم می تواند باعث خوشحالی او گردد. انجام این کار در میان حجم انبوه کارهای روزانه حکایت از ارزش بالایی دارد که شما برای همسرتان قائل هستید. حتی بانوان خانه دار می توانند از یاری دیگران برای نگه داشتند بچه ها خردسالشان و برنامه ریزی برای بودن کنار همسرشان در یک وعده ناهار بین ساعت کاری استفاده نمایند این رفتار هم به تحکیم روابط زوجین یاری می نماید هم موجب دلگرمی همسرانتان می گردد.

همواره منتظر یک مناسبت برای گرفتن هدیه نباشید

باور کنید همواره نباید برای قدردانی از زحمات همسرتان منتظر رسیدن یک مناسبت یا بهانه باشید این را محمدی روانشناس هم تائید می نماید و می گوید: همواره هدیه های بی بهانه بیشتر از هدیه های مناسبتی موجب خوشحالی طرف مقابل می گردد و هیجانش هم بیشتر است. البته لازم نیست برای این هدیه ها خود را درگیر هزینه های سنگین کنید کافیست شاخه گلی را با عشق تهیه کنید یا حتی با دست سازه های خودتان او را غافلگیر کنید. استفاده از راه حل مجذوب کننده و پرهیجان هدیه دادن آن هم بی بهانه حال و هوای زندگی شما را حسابی تغییر می دهد.

می توانید برای قدردانی از همسرتان او را حمایت کنید

قدیمها همواره گفته اند در انجام هر کاری مهم نیت کار است. محمدی تاکید می نماید شما حتی می توانید به نیت قدردانی از زحمات همسرتان او را در مسیر کاری که انجام می دهد حمایت کنید. به اعتقاد این روانشناس گاهی گفتن جملات ساده ای مانند در کنارت هستم، ما قدردان زحماتی که می کشی هستیم یا با وجود همه سختی ها در این مسیر تنها نیستی و ... می تواند دلگرمی و قوت قلب همسرتان را به همراه داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1549

به "چطور از همسرمان قدردانی کنیم؟ ، امروز روز جهانی قدردانی از همسران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از همسرمان قدردانی کنیم؟ ، امروز روز جهانی قدردانی از همسران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید