هر آنچه از سیستم عامل macOS 13 اپل می دانیم

به گزارش مجله حقوق، کنفرانس WWDC 2022 فقط 5 روز دیگر (16 خرداد) کار خود را شروع می نماید. هر ساله اپل در این کنفرانس نسخه نو سیستم عامل های خود را معرفی می نماید. در این مطلب با توجه به شایعات منتشر شده در خصوص macOS 13، قصد داریم به ویژگی های فاش شده از این سیستم عامل بپردازیم.

هر آنچه از سیستم عامل macOS 13 اپل می دانیم

نام macOS 13

اپل سال هاست برای نسخه های macOS به غیر از عدد از یک نام هم استفاده می نماید. با توجه به شواهد موجود، به نظر می رسد macOS 13 از نام Mammoth (ماموت) بهره می برد. در هر صورت فقط 5 روز دیگر از نام نهایی این سیستم عامل خبردار خواهیم شد.

سازگاری با مدل های مختلف مک

اپل حدود دو سال قبل اولین چیپست اختصاصی کامپیوترهای مک را معرفی کرد و در حال حاضر تقریبا تمام این کامپیوترها از چیپست ساخت این شرکت بهره می برند. به همین دلیل نسخه های تازه macOS می توانند از حداکثر توان این چیپست ها بهره ببرند. با این حال، اپل تا حداقل چند سال دیگر باید نسخه های تازه macOS را برای سیستم های مبتنی بر تراشه های اینتل ارائه کند. بنابراین به احتمال زیاد شرایط پشتیبانی macOS 13 مانند نسل قبلی خواهد بود و در نتیجه ممکن است این کامپیوترها بتوانند از این نسخه تازه بهره مند شوند:

  • آی مک: مدل های اواخر 2015 و تازهتر
  • آی مک پرو: مدل های 2017 و تازهتر
  • مک بوک ایر: مدل های اوایل 2015 و تازهتر
  • مک بوک پرو: مدل های اوایل 2015 و تازهتر
  • مک پرو: مدل های اواخر 2013 و تازهتر
  • مک مینی: مدل های اواخر 2014 و تازهتر
  • مک بوک: مدل های اوایل 2016 و تازهتر

لازم به ذکر است چندین ویژگی موجود در macOS 12 صرفا برای سیستم های مبتنی بر چیپست های اختصاصی ارائه شده و ممکن است همین فرایند برای macOS 13 تکرار گردد.

ویژگی های تازه

چند روز قبل خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که بخش تنظیمات macOS 13 با تغییرات زیادی روبرو شده است و به نظر می رسد این بخش هماهنگی بیشتری با قسمت تنظیمات iOS پیدا می نماید. بعلاوه گفته می گردد کاربران با نسخه بازطراحی شده بعضی برنامه های پیشفرض روبرو خواهند شد.

روی هم رفته با توجه به اینکه گزارش های زیادی در خصوص ویژگی های تازه macOS 13 منتشر نشده، به نظر می رسد اپل تمرکز خود به بهبود قابلیت های مربوط به چیپست اختصاصی معطوف نموده تا افراد با تجربه کاربری بهتری روبرو شوند.

دیگر ویژگی های احتمالی

سال گذشته macOS 12 بعضی ویژگی های تازه ارائه شده برای iOS 15 و iPadOS 15 را دریافت کرد. به همین دلیل احتمالا سال جاری هم این رویه تکرار می گردد. اما برخلاف چند سال اخیر که قبل از کنفرانس WWDC اطلاعات زیادی در خصوص iOS منتشر می شد، سال جاری اپل در زمینه مخفی نگه داشتن ویژگی های تازه iOS تا حد زیادی پیروز بوده است.

از بین ویژگی هایی که از iOS 16 فاش شده می توانیم به نوع تازهی از تصاویر پس زمینه برای لاک اسکرین اشاره کنیم که مانند ویجت ها می توانند اطلاعات مختلفی را ارائه دهند. بعلاوه به نظر می رسد اپلیکیشن Messages با دریافت قابلیت های تازه شباهت بیشتری به شبکه های اجتماعی پیدا می نماید. بنابراین ممکن است اپلیکیشن Messages موجود در macOS از قابلیت های تازه بهره مند گردد و از سوی دیگر شاید ویجت ها هم امکانات بیشتری را دریافت نمایند.

تاریخ انتشار

همانطور که گفتیم، اپل در کنفرانس WWDC از تازهترین نسخه سیستم عامل های خود معرفی می نماید و اولین نسخه مختص توسعه دهندگان کمی بعد منتشر می گردد. در رابطه با انتشار نسخه نهایی هم احتمالا در ماه سپتامبر با iOS 16، iPadOS 16 و WatchOS 9 روبرو خواهیم شد و در ماه اکتبر هم به احتمال زیاد سیستم عامل macOS 13 به دست تمام کاربران می رسد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1344

به "هر آنچه از سیستم عامل macOS 13 اپل می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از سیستم عامل macOS 13 اپل می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید