مصوبه تازه مجلس درباره جریمه رانندگی ، هزینه پیامک تخلفات از راننده گرفته می گردد

به گزارش مجله حقوق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در سال 1402 تخلفات و جریمه های رانندگی براساس اعلام پلیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی به وسیله پیامک به مالکان خودروها اعلام و هزینه پیامک نیز در صورت حساب فرد متخلف منظور شود.

مصوبه تازه مجلس درباره جریمه رانندگی ، هزینه پیامک تخلفات از راننده گرفته می گردد

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت دوم روز یکشنبه 14 اسفند 1401 صحن مجلس در جریان آنالیز گزارش تلفیق بودجه 1402 در خصوص لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، بندهای ط و تبصره 10 این لایحه را به توضیح زیر تصویب کردند: ط - در اجرای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389/12/8 با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه های رانندگی براساس اعلام پلیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی به وسیله پیامک به مالکان خودروها اعلام می شود.

بعلاوه هزینه پیامک در صورت حساب فرد متخلف منظور می شود. ی- خزانه داری کل کشور موظف است صد درصد سهم شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی از محل ماده (23) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اصلاحی 1390/3/31 را هر ماه حسب مورد به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند. وزارت کشور موظف است جریمه های وصولی هر استان را میان شهرداری ها و دهیاری های همان استان و براساس شاخص جمعیت توزیع و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب آنان واریز نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1475

به "مصوبه تازه مجلس درباره جریمه رانندگی ، هزینه پیامک تخلفات از راننده گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه تازه مجلس درباره جریمه رانندگی ، هزینه پیامک تخلفات از راننده گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید