مرگ نویسنده سرشناس اسپانیایی و خالق سایه باد در 55 سالگی

به گزارش مجله حقوق، کارلوس رویز زفون، نویسنده برجسته ادبیات اسپانیا و دنیا و خالق رمان پرفروش سایه باد پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان روده در 55 سالگی از دنیا رفت.

مرگ نویسنده سرشناس اسپانیایی و خالق سایه باد در 55 سالگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، زفون که به عقیده کارشناسان از پرخواننده ترین نویسندگان اسپانیایی زبان تاریخ ادبیات پس از سروانتس بود، روز جمعه در خانه خود در لس آنجلس درگذشت. پیروز ترین کتاب کارنامه او سایه باد بود که در 2001 منتشر شد و در اروپا و آمریکا و دیگر نقاط جهان بیش از 15 میلیون نسخه فروخت تا به یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ معاصر تبدیل شود.

پدرو سانچس، نخست وزیر اسپانیا در حساب کاربری خود در توییتر درباره مرگ کارلسو رویز زفون نوشت: ما یکی از پرخواننده ترین و تحسین شده ترین نویسندگان اسپانیایی جهان را از دست دادیم. او یکی از رمان نویسان کلیدی زمانه ما بود و نقشی اساسی در ادبیات امروز ایفا کرد. زفون در مجموع هشت کتاب داستان و رمان در کارنامه داشت و برآورد می شود حدود 38 میلیون نسخه از آثارش در جهان فروخته شده باشد.

هشت رمان این نویسنده زاده بارسلونا به 40 زبان در 45 کشور جهان ترجمه شد؛ از جمله بازی فرشته که مقدمه سایه باد بود و زندانی بهشت و هزارتوی ارواح که مجموعه چهارگانه گورستان کتاب های فراموش شده را تشکیل می دادند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 335

به "مرگ نویسنده سرشناس اسپانیایی و خالق سایه باد در 55 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ نویسنده سرشناس اسپانیایی و خالق سایه باد در 55 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید