محوطه سازی مسکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار

به گزارش مجله حقوق، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: برای محوطه سازی مسکن مهر استان به 1500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

محوطه سازی مسکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار

آقای امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن در هشترود گفت: برای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اگر اشخاصی که دارای فرزند سوم از تاریخ 27 مهر سال گذشته باشند و فرم قرمز (ج) دارند اداره مسکن و شهرسازی فرم آن ها را سبز خواهد نمود تا از امکانات مسکن استفاده نمایند.

او ادامه داد: برای خانوار های فرزند سوم اداره راه و شهرسازی استان زمین 200 متری با فروش اقساطی، 2 سال تنفس و اقساط 8 ساله خواهد داد.

او گفت: افتتاح حساب برای بیش از 21 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن و تامین 854 هکتار زمین برای ساخت مسکن در آذربایجان شرقی اجرا شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: کل متقاضیان ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی 271 هزار و 360 نفر است که از این تعداد 256 هزار و 867 مشخص تکلیف شده اند و 51 هزار و 617 نفر واجد شرایط هستند و 50 هزار و 429نفر حائز شرایط فعال (در انتظار آنالیز تا تخصیص) اعلام شده اند و 37 هزار و 124 نفر تایید نهایی شدند.

علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم از پایلوت بودن شهرستان هشترود در طرح نهضت ملی مسکن اطلاع داد و گفت: برای اولین بار و بصورت پایلوت در هشترود اولا شرط سکونت 5 ساله حذف شده و قطعات در شهر 250 متر و در روستا ها 500 با احداث ویلایی داده خواهد شد.

او اضافه نمود: هزار واحد بافت فرسوده در شهر هشترود وجود دارد و 2051 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند.

مهدی پورصادق شهردار شهر هشترود هم از صدور پروانه ساخت رایگان برای احداث مجدد در بافت های فرسوده اطلاع داد و گفت: 32 هزار متر مربع بافت ناکارآمد شهری در 3 نقطه شهر (سید دره سی، محله ارمنستان و گنجینه کتاب) وجود دارد.

او گفت: شهرداری در سال 98 محوطه مسکن مهر را با هزینه 3 میلیارد و 380 میلیون تومان آسفالت ریزی نموده و تا به امروز اداره مسکن و شهرسازی هیچ گونه هزینه ای در قبال محوطه سازی پرداخت ننموده است.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1417

به "محوطه سازی مسکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه سازی مسکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید