قلعه شوش؛ قلعه اروپایی که در دوران قاجار ساخته شد، عکس

به گزارش مجله حقوق، این شهر قدیمی، تمدنی بزرگ را در گذشته خود دارد. تمام بناهای شهر شوش سرشار از فرهنگ، هنر و برگرفته از عناصر معماری ایرانی است. در بین بناهای تاریخی ذکر شده قلعه شوش نظرها را به خود جلب می نماید، اگرچه معماری آن به شیوه اروپایی ساخته شده است و تزیینات ایرانی دارد.

قلعه شوش؛ قلعه اروپایی که در دوران قاجار ساخته شد، عکس

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

قلعه شوش یکی از زیباترین قلعه هایی ایران است. قلعه شوش که به آکروپل نیز معروف است قدمتی حدود 120 سال دارد و در دوره قاجار ساخته شده است. نام دیگر این قلعه، قلعه فرانسوی ها می باشد آنچه سبب شهرت این قلعه زیبا شده است، علاوه بر معماری زیبا و چشم انداز خاص قلعه، آجرهایی است که از کاخ داریوش به دست آمد بعضی از آجرهای به کار رفته قلعه شوش منقوش به خط میخی زیگورات چغازنبیل است که توسط معماران دزفولی بنا شده اند.

قلعه شوش دارای نقشه ای قرون وسطایی که توسط فرانسوی ها با استفاده از نیروی کار ایرانی ساخته شده است. پلان این قلعه ذوزنقه شکل است که قاعده کوچک آن در سمت شمال قرار گرفته است و دور تا دور آن را راهرویی احاطه نموده و ردیف اتاق هایی به سمت حیاط، برگرد آن قرار گرفته اند.

قلعه دو حیاط دارد و سه ورودی که یکی از آنها در حال حاضر مسدود است. دیوارهای این بنا از خشت ساخته شده و در آن می توانید یک اتاقک شیشه ای را ببینید که به کلاه فرنگی معروف است و البته یک برج استوانه ای شکل را خواهید دید که در ضلع غربی قرار گرفته است و به عنوان کبوترخانه مورد استفاده قرار می گرفت. یک برج دیگر هم در وسط حیاط اول قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 784

به "قلعه شوش؛ قلعه اروپایی که در دوران قاجار ساخته شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه شوش؛ قلعه اروپایی که در دوران قاجار ساخته شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید