طراحی پشت بام خانه برای القا حس زندگی با 6 ایده ناب

به گزارش مجله حقوق، از آنجایی که افراد همیشه به دنبال راه هایی برای استفاده از تمام فضای خانه خود به بهترین نحو ممکن هستند، طراحی پشت بام خانه از مکان هایی است که می توان استفاده های زیادی از آن کرد. آیا فضای اضافی برای تراس یا پاسیو می خواهید؟ آیا خواهان داشتن فضای سبز در پشت بام خانه خود هستید؟ در اینجا شش راه خلاقانه برای بهره برداری مناسب از پشت بام منزل ارائه داده ایم. این ایده ها را امتحان کنید! تضمین می کنیم که در انتها کار، از نتیجه به دست آمده رضایت کافی خواهید داشت؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

طراحی پشت بام خانه برای القا حس زندگی با 6 ایده ناب

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شش ایده برای طراحی پشت بام خانه

هر یک از موارد زیر به تنهایی فضای پشت بام منزل یا ساختمان شما را به کلی تغییر خواهند داد:

1- سرسبزی و نشاط با روف گاردن

یکی از بهترین کاربردهای یک پشت بام خالی، روف گاردن است. از آنجایی که بیشتر پشت بام ها به اندازه یک باغ استاندارد هستند، این امکان را به شما می دهند تا در مقیاسی مناسب، پشت بام را برای روف گاردن طراحی کنید. نکته ای که باید قبل از ساخت بام سبز در نظر بگیرید این است که امکان نم کشیدن سقف وجود دارد. بنابراین، استخدام یک متخصص روف گاردن برای اینکه مطمئن شوید که کار به درستی صورت گرفته است، پیشنهاد می گردد، زیرا اگر این کار را به درستی انجام ندهید، منجر به نشست خانه بر اثر انباشت آب و خاک می گردد. همچنین می توانید در پشت بام از انواع گیاهان، آبنما، مبلمان فضای باز و بسیاری از قابلیت های دیگر روف گاردن بهره ببرید.

2- طراحی پشت بام خانه با استخر در نهایت لوکس بودن

این گزینه به احتیاجهای خانوادگی و آب و هوایی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. همچنین این موضوع مهم است که می خواهید در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنید. بعضی از کارشناسان می گویند: اضافه کردن استخر در طولانی مدت به خانه شما ارزش افزوده می بخشد و آن را برای خریداران آینده جذاب تر می نماید. همه این موارد بستگی به جایی دارد که شما در آن زندگی می کنید. اگر در آب و هوای گرمسیری زندگی می کنید که گرما طاقت شما را بریده است، پس برای ساخت یک استخر در پشت بام خانه خود اقدام کنید! نکته بسیار مهم در خصوص تعبیه استخر این است باید بتوانید از سقف سرپوشیده بهره ببرید تا نسبت به بیرون دید نداشته باشید (اینجا ایرانه!).

مطلب پیشنهادی: گرین روف چیست؟ نجات محیط زیست و معماری سبز با این تکنیک

3- یک منبع انرژی بی سرانجام با پنل های خورشیدی

برای بهره برداری بهتر از نحوه طراحی پشت بام خانه، پنل های خورشیدی را مد نظر داشته باشید. خوشبختانه، قیمت این پنل ها به دلیل کاهش هزینه نگهداری، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، هزینه استفاده از پنل های خورشیدی ممکن است بسیار ارزان تر از استفاده از برق معمولی فراوری شده از سوخت های فسیلی باشد. پنل های خورشیدی معمولاً در بتون سقف یا با استفاده از پایه های فلزی بر روی پشت بام خانه، نصب می شوند. نصب با پایه های فلزی به شما این امکان را می دهند تا این پنل های خورشیدی را به راحتی در زمستان از شرایط نصب در آورید و دوباره در آب و هوای گرم می توانید آن ها را به صورت بخش ثابتی از خانه خود تبدیل کنید. شما باید از شرکت های پنل خورشیدی و از متخصصان مشاوره بخواهید که براساس احتیاجهای خانگی شما چه چیزی برایتان سودمندتر و کاربردی تر است.

4- طراحی پشت بام خانه برای القا حس تازگی

ایجاد محلی برای نشستن، استراحت و مهمانی ها، یکی دیگر از کاربردهای پشت بام منزل است. ساخت چنین فضایی کار ساده ای است! مهم نیست که چقدر فضا دارید، می توانید از این ایده برای تزیین چنین محیطی بهره ببرید. در صورتی که تصمیم گرفته اید تراسی بر روی پشت بام خود داشته باشید، می توانید از سایبان، آلاچیق، باربیکو و مبلمان دکوراسیون فضای باز بهره ببرید. نصب دیوارهای شیشه ای اطراف تراس، ایده خوبی است و زیبایی بیشتری به فضای شما می بخشد! این مثال نشان می دهد که مهم نیست سقف شما چه اندازه باشد، یک تراس به اندازه یک گوشه دنج که تجلی بخش آرامش و لذت از فضای باز است، می تواند انتخابی عالی باشد.

5- دریافت نور طبیعی برای ساخت گلخانه

شفاف ساختن دیوارهای پشت بام خانه با استفاده از شیشه، آن را به منبع طبیعی دریافت نور تبدیل می نماید. در صورتی که از شیشه برای طراحی پشت بام خانه بهره ببرید، در هزینه های ساخت وساز نیز صرفه جویی نموده اید، زیرا نصب شیشه معمولاً ارزان تر از مصالح دیگر است. بعضی از افراد از بخش کوچکی از فضای بام را دریافت نور طبیعی اختصاص می دهند، تا از نور برای ساخت یک گلخانه یا پروش انواع و اقسام گیاهان استفاده نمایند. اما باید توجه کنید که ساخت گلخانه احتیاج به زیرساخت های اجرایی دقیق و اصولی دارد.

مطلب پیشنهادی: گیاهان مناسب برای روف گاردن : تجربه بهشت در بام سبز

6- ایجاد یک فضای جدید در طراحی پشت بام خانه

آیا به دنبال فضایی جدید در پشت بام منزل خود هستید؟ برای افزایش متراژ خانه خود، نگاهی به پشت بام بیندازید! اجرای دیوارها برای ساخت یک محیط جدید، یک سرمایه گذاری ارزشمند است که ارزش کلی خانه شما را نیز افزایش می دهد! به طور معمول، از فضاهای داخلی نسبت به فضاهای گسترده می توانید استفاده بهتری ببرید و استفاده از پشت بام نیز از این قاعده مستثنا نیست. چه یک اتاق بازی بخواهید، چه یک اتاق ناهار خوری یا فقط یک اتاق برای مطالعه و استراحت، پشت بام منزل خود را جهت استفاده بهینه طراحی کنید. برای ساخت یک چنین فضایی به مجوزهای شهرداری احتیاج دارید، ولی چنین محیطی به معنای اضافه کردن یک طبقه نیست! بلکه استفاده از مصالح ساده برای زندگی بخشیدن به فضای مرده پشت بام است.

کلام آخر

اگرچه سقف های مسطح (منظور پشت بام) قرن ها در طراحی خانه ها و ویلا ها استفاده می شده است، اما این نوع سقف قبل از دو معمار معروف به نام های لودویگ میس فن و لو کوربوزیه چندان مورد توجه نبودند و بعد از تمرکز این دو معمار بر روی این نوع سقف، به یک عنصر طراحی ضروری برای القای حس مدرنیته در خانه تبدیل شدند. به طور کلی، طراحی پشت با م خانه یک روش شگفت انگیز برای ایجاد محیط های کاربردی برای هدفی خاص هستند؛ پشت بام می تواند فضایی سرسبز، پُرانرژی و نشاط آور باشد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 413

به "طراحی پشت بام خانه برای القا حس زندگی با 6 ایده ناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی پشت بام خانه برای القا حس زندگی با 6 ایده ناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید