تور ارزان یونان: زیبایی غروب خورشید را از پس کشتی یونانی نظاره گر باشید

به گزارش مجله حقوق، در سواحل غربی جزیره زیبای مرجانی کیش، کشتی بزرگی به گل نشسته است که به کشتی یونانی معروفیت دارد. این کشتی یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که در 4 مرداد ماه سال 1345، در حوالی روستای باغو به گل نشست. هنوز هم که هنوز است علت اصلی به گل نشستن این کشتی معین نیست. حق بیمه زیاد این کشتی باعث به وجود آمدن شایعات زیادی در این زمینه شد. بعضی گمان می نمایند کشتی به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در این جزیره به گل نشسته است.

تور ارزان یونان: زیبایی غروب خورشید را از پس کشتی یونانی نظاره گر باشید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

کشتی یونانی در سال 1322 شمسی در بندر گلاسکو اسکاتلند و به وسیله شرکتی به نام ویلیام هامیلتون ساخته شد. وزن این کشی 7061 تن و طول آن 136 متر بود. پس از به گل نشستن کشتی، یک یدک کش هلندی به نام اورینوکو 80 روز برای نجات این کشتی کوشش کرد اما تمام آن ها بی ثمر بود. از آن جایی که کوشش های بیشتر برای نجات این کشتی دیگر توجیه مالی نداشت، بار کشتی تخلیه و تمامی سرنشینان آن، کشتی را ترک کردند.

این کشتی میان صاحبان زیادی رد و بدل شده است. در ابتدا نام آن امپایر ترومپت بود و سپس نچرالیست نام گرفت. در سال های 1338 تا 1344 این کشتی به تملک ایرانی ها عایدی و نام های کوروش پارسی و همدان به خود گرفت. سپس یک یونانی این کشتی را خرید و نام آن به کولا اف تغییر یافت.

اهمیت این کشتی بزرگ الجثه به علت قدمت آن نیست و بخش زیادی از آن به علت برخورد امواج پوسیده شده است و هر لحظه امکان دارد بیفتد. علتی که این کشتی را به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل نموده است، این است که موقعیت قرارگیری آن در جزیره کیش به گونه ای است که آفتاب پشت این کشتی غروب می نماید و پرتوهای نور پشت کشتی زیبایی تماشایی دارد. تمامی گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می نمایند، حتما سری به کشتی یونانی می زنند تا غروب دل انگیز خورشید را در پشت کشتی یونانی و آب های نیلگون خلیج فارس ببینند.

یک ساعت قبل از غروب خورشید خودتان را کنار این کشتی برسانید تا طیف نورهای زرد و نارنجی و قرمز را در پهنه آسمان و کرانه خلیج فارس از پس این کشتی نظاره گر باشید و سفری به یادماندنی از جزیره کیش برای خود رقم بزنید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1170

به "تور ارزان یونان: زیبایی غروب خورشید را از پس کشتی یونانی نظاره گر باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: زیبایی غروب خورشید را از پس کشتی یونانی نظاره گر باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید