رهبر جمهوریخواهان سنا کوتاه آمد

به گزارش مجله حقوق، خبرگزاری خبرنگاران- رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا گفت با توافق اشتراک قدرت با دموکراتها موافقت کرده و از درخواستهای خود که برای چند روز جلوی فعالیت سنا را گرفته بود، عقب نشینی کرده است.

رهبر جمهوریخواهان سنا کوتاه آمد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر دموکرات که هم اکنون به لطف رای کامالا هریس، معاون رئیس جمهور برای شکست نتیجه مساوی در رای گیری ها تبدیل به رهبر بیشتریت سنا شده و میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا بر سر درخواست مک کانل مبنی بر این که دموکرات ها باید آستانه 60 رأی سنا برای تایید بیشتر قوانین اساسی را حفظ کنند، اختلاف داشتند.

اما حالا مک کانل پذیرفته که الزاما آستانه 60 رای برای تصویب قوانین در سنا لحاظ نشود.

جاستین گودمن، یک سخنگوی شومر در بیانیه ای گفت: ما خوشحالیم که سناتور مک کانل کوتاه آمده و دست از درخواست مضحکش برداشت. ما مشتاق به سازماندهی سنا طبق کنترل دموکراتها و شروع به انجام مسائل بزرگ و جسورانه برای مردم آمریکا هستیم.

در سالهای اخیر حد نصاب 60 رای برای تصویب قوانین سبب شد که سنا در قبال قوانین عمده، تقریبا دچار توقف شود.

در حالی که کامالا هریس نمی تواند در هر نشست سنا حضور یابد، رهبران دو حزب اصلی سنا مشغول بحث بر سر یک سازوکار مدیریت فعالیتهای روزمره مشابه با توافقی که به هنگام آخرین تقسیم مساوی کرسی ها در سنا در ده دهه پیش منعقد شد، بوده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 718

به "رهبر جمهوریخواهان سنا کوتاه آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر جمهوریخواهان سنا کوتاه آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید