دام پولشویان سایبری برای کاسب کاران و صاحبان مشاغل

به گزارش مجله حقوق، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری پدر و پسر کلاهبردار اینترنتی در یکی از شهرستان های استان تهران به روش پرداخت اینترنتی اطلاع داد.

دام پولشویان سایبری برای کاسب کاران و صاحبان مشاغل

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، سرهنگ جهانشیری در تشریح خبر گفت: یکی از اتباع کشور همسایه با کسب دستور قضایی در راستای رسیدگی به شکوائیه خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد. شاکی در بیان موضوع شکایت گفت پیغامی به صورت دسته جمعی مبنی بر درخواست مبلغ یک میلیون تومان از طرف شاکی به به مخاطبان وی ارسال شده است و تعدادی از مخاطبان وی نیز با ارسال وجه به شماره حساب اعلامی سعی در برطرف مشکل وی داشته اند در حالی که این پیغام از سوی فرد ناشناس و با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شبکه اجتماعی تلگرام وی بوده است.

جهانشیری با اشاره به کوشش های فنی و پلیسی اجرا شده توسط کارشناسان پلیس فتا از واریز وجوه دریافت شده از مخاطبان به حساب موبایل فروشی در شهرستان ورامین استان تهران گفت و اضافه نمود: با توجه به سرعت عمل پلیس فتا استان پلیس پیروز شد رد پای متهم را در استان تهران شناسایی کند و با هماهنگی اجرا شده توسط پلیس فتای شهرستان قرچک ورامین دو متهم شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اضافه نمود: دو متهم که نقش پدر و فرزند را داشتند در جریان کلاهبرداری اجرا شده پسر جوان با اقدام به دسترسی غیر مجاز به شبکه اجتماعی شاکی پیغام به مخاطبان مبنی بر مساعدت و درخواست وجه را ارسال و پدر 38 ساله با دارا بودن سوابق متعدد سرقت و کلاهبرداری اقدام به خرید گوشی موبایل از مغازه موبایل فروشی نموده است که با توجه به شگرد بکارگرفته شده تحقیقات پلیس در مورد تعداد و میزان کلاهبرداری به روش موصوف ادامه دارد.

جهانشیری گفت: با کارشناسی اجرا شده از پرونده موصوف نکات مهم در مورد پیشگیری از وقوع مجدد این دست پرونده ها به شکل زیر است با عضویت دو مرحله ای در قسمت تنظیمات حریم خصوصی در شبکه اجتماعی از دسترسی غیر مجاز خودداری گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 619

به "دام پولشویان سایبری برای کاسب کاران و صاحبان مشاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام پولشویان سایبری برای کاسب کاران و صاحبان مشاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید