بازی تازه خالق بایوشاک با مسائل توسعه روبه رو شده است

به گزارش مجله حقوق، چیزی حدود 8 سال پیش، کن لوین (Ken Levine)، بازی ساز معروف و خالق سری بازی بایوشاک، کار خود را روی پروژه جدیدش در استودیو تازه تأسیس شده خودش یعنی استودیو گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) آغاز کرد. با این حال، از آن موقع تا به اکنون خبر خاصی از پروژه آن ها منتشر نشده است. از آن موقع، طبق گزارش های بلومبرگ، گویا بازی وارد جهنم توسعه شده و فرایند توسعه آن چندین بار از نو آغاز شده و گاه تغییر جهت داده است.

بازی تازه خالق بایوشاک با مسائل توسعه روبه رو شده است

پروژه فعلی لوین در استودیو گوست استور که هنوز به طور رسمی معرفی یا تاریخ انتشار قطعی آن معین نشده است، بسیار بیشتر از کارهای قبلی او طول کشیده است. فرایند توسعه سیستم شاک 2 حدود یک سال و نیم بایوشاک تقریبا 5 سال طول کشید. بدیهی است که در سالیان اخیر فرایند توسعه بازی ها چالش بیشتری پیدا نموده و هر پروژه ای هم چالش های منحصر به فرد خود را دارد اما 15 نفر از کارمندان فعلی و سابق استودیو گوست استوری گیمز بیان نموده اند که مسائلی بیشتری وجود دارد که بخشی از آن به صورت مستقیم به خاطر شیوه مدیریت پروژه کن لوین است.

پس از بسته شدن استودیو ایرشنال گیمز (Irrational Games) در سال 2014 و تأسیس استودیو گوست استوری گیمز، این استودیو تازه روی طرح و فرضیه ای آغاز به کار کرد که لوین آن را لگو روایی می نامید. او می خواست یک بازی بسازد که مطمئن گردد تجربه هر فرد منحصر به فرد است. این بدان معناست که شخصیت ها بر اساس اقدامات بازیکن و سناریوهای متفاوتی که هر بار بسته به آنچه قبلا انتخاب شده بود، واکنش متفاوتی نشان می دهند.

برنامه اولیه این بود که بازی تا پاییز 2017 منتشر گردد و قرار بود این بازی یک اثر تیرانداز علمی-تخیلی مانند بایوشاک در یک ایستگاه فضایی مرموز جریان داشته باشد که سه فرقه در آن زندگی می نمایند.. انتخاب های بازیکنان مشخص می نماید که این سه جناح چگونه نسبت به آن ها عمل می نمایند.

در پی پیروزیت لوین در گذشته، شرکت تیک -تو اینتراکتیو سافتور (Take-Two Interactive Software) به عنوان ناشر به او آزادی خلاقانه ای داده است که تعداد کمی از افراد دیگر در صنعت بازی رویای تحقق چنین چیزی را دارند. به گفته کارمندان سابق، در حالی که این عدم نظارت در ابتدا ایدئال به نظر می رسید، بعدها معین شد که برای وضع کاری و رفاه روانی آن ها مضر خواهد بود.

مایک اسنایت (Mike Snight)، که یکی از توسعه دهندگان سابق ایرشنال گیمز بود که لوین تصمیم گرفت برای یاری به آغاز کار پروژه تازهش او را به استودیو تازه خود بیاورد، کمی درباره اینکه کار با لوین چگونه بود، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است. اسنایت می گوید: کن فردی است که واقعا کار کردن با او بسیار سخت است. فکر می کنم که او کوشش زیادی برای تغییر نموده و واقعا در این شرکت بهتر از ایرشنال عمل نموده است، زیرا گروه کوچک تری از افراد را راهنمایی می نماید.

در حالی که یکی از کارمندان می گوید که تیم فعلی بار دیگر به پروژه خوش بین است و فکر می نماید که تاریخ انتشار آن ممکن است تا دو سال دیگر باشد، اما اسنایت و نیمی از تیم اصلی قبلا استودیو را ترک نموده اند. اسنایت می گوید: وقتی به طور مداوم در این چرخه ها حضور دارید و دیگر نمی توانید هم راستا شوید، به نوعی از اینکه بخشی از آن کار باشید، خسته می شوید. من دیگر واقعا از کار کردن در آنجا شادمان نبودم.

طبق گفته کارمندان سابق، یکی از بزرگ ترین مسائل این بوده که لوین می خواست یک بازی بزرگ AAA به جاه طلبی بایوشاک را خلق کند اما این در شرایطی است که فقط بخش اندکی از نیروهایی را که برای ساخت اثری در آن مقیاس احتیاج است، در اختیار داشته است.

در حالی که این رویه در گذشته به خوبی به او یاری نموده و به فراوری بازی های پیروز و محبوب منجر شده است اما علاقه لوین به سوی کمال و بی نقصی منجر به مسائل بی شماری برای افرادی شده است که با او در فرایند توسعه بازی همکاری نموده اند. همان طور که بلومبرگ می گوید، یکی از ویژگی های همیشگی کار روی پروژه های لوین این است که او هرگز راضی به نظر نمی رسد. لوین سابقه ای در درام دارد و در ابتدا قصد داشت فیلم نامه نویس گردد و به او آموزش داده شده که فرایند دستیابی به عظمت در یک اثر این گونه محقق می گردد که بازنویسی را تا زمانی ادامه داد تا همه چیز عالی گردد.

با این حال، این رویه در یک توسعه بازی های ویدیویی می تواند به کاری بسیار زمانبر و طاقت فرسا تبدیل گردد. این بدان معنا است که اگر پروژه مطابق با استانداردهای او پیش نرود که معمولا در ابتدا همین گونه می گردد، ماه ها طول می کشد که او به خواسته اش برسد. لوین در سال 2012 در مصاحبه ای به AusGamers گفته بود که او در جریان توسعه بازی محتوایی معادل دو بازی را از پروژه نهایی حذف نموده است.

این فلسفه در پروژه تازه او هم ادامه داشته است. برخی می گویند ممکن است هفته ها یا ماه ها کار به یک بار به خاطر تغییر سلیقه کن لوین دور انداخته گردد. گاهی هم عرضه یک بازی مستقل مجذوب کننده مثل Dead Cells یا یک بازی تیراندازی مثل Void Bastards که با الهام از کتاب های مصور ساخته شده، او اصرار می نماید که در برخی از ویژگی های پروژه آن ها با الهام از آن آثار به صورت کلی بازنگری گردد.

بسیاری از این عوامل به آماده نشدن بازی تا پاییز 2017 یاری کردند و اگرچه شنیدن این موضوع ممکن است برای بسیاری در داخل و خارج استودیو ناامیدنماینده باشد اما یک نکته مثبت هم در صحبت کارمندان این استودیو وجود دارد. رویکرد سهل انگارانه به ضرب الاجل ها، مدت کرانچ (کار بیش ازحد) را در استودیو کاهش داده است و همین باعث شده برخی از کارمندان سابق بگویند که از این تغییرات نسب به شرایط سابق در استودیو ایرشنال گیمز رضایت دارند.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1221

به "بازی تازه خالق بایوشاک با مسائل توسعه روبه رو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی تازه خالق بایوشاک با مسائل توسعه روبه رو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید