ایده های جالب دکوراسیون؛ برگرفته از هتل های مشهور پاریس

به گزارش مجله حقوق، فرانسوی ها ذهن خلاقی داشته و در زمینه طراحی و دکوراسیون حرف های زیادی برای گفتن دارند. همچون مدل مو، سبک پوشش و البته زبان اصیل، دکوراسیون آنها نیز در میان کشورهای اروپایی می درخشد. در این مطلب به چند نمونه از ایده های جالب دکوراسیون در هتل های پاریس اشاره می کنیم.

ایده های جالب دکوراسیون؛ برگرفته از هتل های مشهور پاریس

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

ایده های جالب دکوراسیون در هتل های پاریس

ایده های جالب دکوراسیون در خانه ها، رستوران ها و هتل های پاریس، فوق العاده جذاب است. از طرفی، این ایده های جذاب دکوراسیون، معمولاً با سادگی و زحمت کم انجام می گردد. از این رو الهام دریافت از آنها کار دشواری نخواهد بود. الهام دریافت به معنای کپی برداری نیست. کافی است بخشی از دکوراسیون را که به نظرتان جالب می آید و ابزار لازم برای پیاده کردن آن را دارید، در منزل یا هتل خود انجام دهید.

ایده انسداد رنگ و خطای دید

افرادی که در خانه های کوچک زندگی می نمایند از اهمیت بیش از حد خطای دید در دکوراسیون خبر دارند. اگر از الفبای طراحی و رنگ آمیزی مُد خبر داشته باشید، باید چرخه رنگ ها را بشناسید. رنگ هایی که در چرخه رنگ ها مقابل هم قرار می گیرند و به اصطلاح در تضاد رنگ با یکدیگر هستند در دنیای مد جهت انسداد رنگ (Color-Blocking) مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگامی که دو رنگ روبروی هم در چرخه رنگ ها کنار هم قرار می گیرند، یکدیگر را به خوبی جلوه می دهند و ترکیب جذابی ایجاد می نمایند. از طرفی استفاده از این رنگ ها روی دیوار باعث خطای دید شده و احساس فضای بیشتر را به شما القا می نماید. رنگ غلیظ تر را در گوشه های اتاق خود بهره ببرید تا جدای از جذابیت بصری، فضای بیشتری نیز به خانه شما هدیه دهد.

انسداد رنگ لزوماً نباید با رنگ کردن دیوار انجام گردد. کاغذ دیواری نیز گزینه مناسبی جهت استفاده از این ترفند است. البته قبل از رنگ کردن یا استفاده از کاغذ دیواری مطمئن شوید که کمد یا لوازم عظیم را در این گوشه ها قرار نمی دهید؛ چون رنگ مورد، نظر زیر لوازم مخفی شده و طراحی شما بی اثر خواهد شد.

اهمیت لامپ های دیواری در طراحی دکوراسیون

اگر می خواهید سیستم روشنایی شما جدای از کارآیی، جذابیت نیز داشته باشد، این مورد را نباید فراموش کنید. لامپ های دیواری چرخان جدای از زیبایی، بیشتر بخش های اتاق را روشن می نمایند. این لامپ ها مخصوصاً برای اتاق خواب و اتاق مطالعه بسیار کاربردی هستند.

لامپ های دیواری چرخان دکوراسیون اتاق شما را به کلی متحول می نمایند. البته این در صورتی است که در انتخاب رنگ و نوع لامپ ها دقت لازم را داشته باشید. در صورتی که از این لامپ برای روشنایی اتاق خواب استفاده می کنید، می توانید لامپ های هوشمند تهیه کنید. لامپ های هوشمند در مواقع لازم میزان نور را تغییر می دهند و البته رنگ های متنوعی را نیز در اختیارتان قرار می دهند.

طراحی اتاقک کاری

بعضی منازل یک اتاق مطالعه (یا اتاق کار) مجزا دارند. با این وجود در خانه های آپارتمانی و فضاهای کوچک امروزی نمی توان به همه اتاق های ممکن دسترسی داشت. از این رو بهتر است خلاقیت به خرج داده و خودتان دست به کار شوید و با استفاده از ایده های جالب دکوراسیون هتل های پاریس اتاقک کاری برای خود در نظر بگرید.

در این تصویر، داخل اتاق خواب، یک طاقچه چوبی کوچک نصب شده است. لوازم مطالعه و کار روی آن قرار داده شده و یک آینه عظیم نیز جهت ایجاد عمق و البته فضای بیشتر (خطای دید) نصب شده است. روی این طاقچه می توانید لپ تاپ خود را نیز قرار دهید. گوشی خود را شب ها به شارژ متصل کنید و کلیدهایتان را روی آن قرار دهید.

از آنجایی که هدف، استفاده بهینه از فضای موجود است، می توان طاقچه را یک کمد دیواری کوچک انتخاب نمود. داخل کمد نیز لوازم آرایشی و بهداشتی قرار داد. بدین ترتیب یک اتاق کوچک در اتاق خواب خود دارید که جدای از محل کار، می تواند در مواقع لازم به اتاق آرایش و پیرایش نیز تبدیل گردد.

آینه های گوشه اتاق

در بخش های قبلی در مورد خطای دید و اهمیت استفاده از آینه در اتاق های کوچک صحبت کردیم. جدای از این، کارگذاری آینه در گوشه اتاق و قرار دادن 2 آینه به صورت عمودی کنار هم فضا و عمق زیادی به اتاق شما (به لحاظ بصری) اضافه می نماید.

استفاده از آینه های عمود بر هم در گوشه اتاق جدای از افزودن عمق و فضای بیشتر، هنگام آماده شدن جلوی آینه دید مناسبی نسبت به پشت سرتان فراهم می نماید. در این تصویر که از هتل پاناژ (Panache) گرفته شده، آینه های گوشه اتاق، جدای از موارد ذکر شده به عنوان مکمل اشکال و فرم های مدور دیگر اجزای اتاق استفاده شده است.

تخت خواب حجله دار در فضای کوچک

تخت خواب های حجله دار ظاهر بسیار مجللی به اتاق خواب می دهند. از طرفی اگر اتاق شما کوچک باشد مقداری عجیب و مضحک خواهد بود. اما اگر از تخت خواب های نیم حجله بهره ببرید، داستان متقاوت می گردد. نیم حجله برعکس حجله کامل، فضای زیادی از اتاق اشغال نمی نماید. از طرفی نیم حجله ها ظاهری مدرن و بسیار زیبا به اتاق خواب می دهند.

اگر تخت خواب شما معمولی است، می توانید خودتان دست به کار شوید. کافی است قوس نیم حجله را با سیم مفتول درست کنید و پرده یا توری مناسبی به آن متصل کنید. کمی سلیقه و کار بیشتر احتیاج دارد اما نتیجه نهایی باب میل خودتان خواهد بود. از طرفی هزینه بسیار اندکی برایتان خواهد داشت.

حتی اگر اتاق شما عظیم است و می توانید حجله کامل درست کنید، می توانید از سیم مفتول برای تهیه چارچوب آن در اطراف تخت بهره ببرید. حجله دست ساز شما جدای از زیبایی، با نصب توری در تابستان به عنوان پشه بند نیز می تواند استفاده گردد.

معجزه کاشی ها

کاشی در دکوراسیون حمام و آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. سعی کنید کاشی های مناسبی جهت نصب تهیه کنید. از طرفی می توان قواعد و اصول مرسوم را زیر پا گذاشت و با سلیقه خود طرحی متفاوت ایجاد کرد.

در این تصویر که از هتل بشومون (Bachaumont) گرفته شده، کاشی های سکه ای بر خلاف کف سرویس بهداشتی (جایی که معمولاً استفاده می گردد،) روی دیوار کار شده است. کاشی سکه ای (یا پولکی) به دلیل ریز بودن، ظرافت خاصی به دیوارها می دهند.

در همین تصویر کاشی های مستطیلی با ترکیب سبز و سفید روی دیوار مشاهده می گردد. دادن زاویه به کاشی ها باعث ایجاد سبک خلاقانه ای شده است که در کمتر جایی دیده می گردد.

ایده های جالب دکوراسیون خود را دریابید

همان طور که در ابتدا عنوان شد، موارد ذکر شده تنها نمونه هایی از ایده های جالب دکوراسیون در هتل های پاریس است که در این مطلب برای شما گردآوری شده است. خلاقیت و ذوق هنری در امر دکوراسیون چیزی نسبی است که هرکس می تواند آن را به راحتی ایجاد کند.

از موارد این مطلب الهام گرفته و سلیقه متفاوت خود را در منزل پیاده کنید. اگر ایده جالب و متفاوتی نیز دارید، آن را در بخش نظرات با ما و دوستان خود در خبرنگارن در میان بگذارید. شاید بعضی از موارد ذکر شده در این مطلب، هم اکنون در دکوراسیون خانه شما پیاده شده است. در به اشتراک گذاری دیدگاه های خود با ما درنگ نکنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 219

به "ایده های جالب دکوراسیون؛ برگرفته از هتل های مشهور پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های جالب دکوراسیون؛ برگرفته از هتل های مشهور پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید