گل آرا: مدال شه بخش ارزشمند است، با یک گل بهار نمی شود!

به گزارش مجله حقوق، کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: مدال شه بخش خیلی ارزشمند است، اما باید بدانیم که با یک گل بهار نمی شود و مسائل مدیریتی زیادی در فدراسیون وجود دارد.

گل آرا: مدال شه بخش ارزشمند است، با یک گل بهار نمی شود!

فروتن گل آرا در گفت وگو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی بوکس ایران در رقابت های قهرمانی جهان 2021 صربستان، شرح داد: این تیم اعزامی به مسابقات حدودا سه سال است که در اردوها و سفرهای متعدد حضور دارد، اتفاقی که برای تیم ملی خوب بود. نتیجه کسب شده نیز مطلوب است و کسی نمی تواند منکر این موضوع شود. شخصا به عنوان یکی از اهالی بوکس برای مدالی که کسب شد بسیار خوشحالم چون حق بوکس ایران بیش از این ها است.

او ادامه داد: اتفاقی که در صربستان افتاد باید خیلی وقت پیش رخ می داد که بنا بر دلایل مختلف رخ نداد و به سهم خودم بسیار خوشحالم، اما باز هم معتقدم که این برنز برای بوکس ایران کافی نیست و با یک مدیریت قوی می توانیم موفقیت های بیشتری کسب کنیم. به دانیال شه بخش صمیمانه تبریک می گویم و سایر نفرات تیم هم زحمت خود را کشیدند، نباید به آن ها خرده گرفت. من همه مسابقات را دیدم، حقیقت این بود که هیچ یک از بوکسورهای ما کم فروشی نکرده و مفت نباختند.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران، درباره سطح این دوره از مسابقات جهانی نیز گفت: اگر کسی در صحبت های خود از سطح پایین رقابت ها حرف می زند، به معنای نقد نیست و تنها بیان واقعیت است. اگر می گوییم سطح رقابت ها بالا بود، باز هم بیان واقعیت است. من فکر نمی کنم کسی از خانواده بوکس بخاطر کسب این مدال ناراحت باشد و بخواهد مغرضانه نقد کند. برای اینکه درباره سطح مبارزات صحبت کنیم باید بررسی آماری کنیم و نظرات کارشناسان را بشنویم. از دید من نظرات اهالی بوکس را نباید به عنوان نقد مغرضانه در نظر بگیریم.

او اضافه نمود: من نه حامی کسی هستم و نه کسی را تخریب می کنم، اما همواره همه سعی ام بر این بوده تا در راستای موفقیت بوکس صحبت کنم. اگر نظری می دهم برگرفته از تجربه دو دهه کار در بوکس است، اشتباه یا درست بودن صحبت هایم را هم بر عهده قضاوت کارشناسان می گذارم.

دارنده مدال برنز آسیا، درباره سطح فنی بوکسورهای ایران در رینگ مسابقات جهانی نیز شرح داد: اگر بخواهم نظر کلی درباره عملکرد بوکسورهای ایران بدهم، در مجموع شاهد نمایش خوبی از آن ها بودیم. اگر محمدپور در گام نخست باخت، واقعا حریف قدرتمندی را پیش رو داشت. اگر اشکان رضایی در مبارزه دوم شکست خورد، به دلیل نداشتن آرامش ذهنی بود. اما ضعیف ترین عملکرد را علی جمالی داشت که اصلا شخصا متوجه نشدم روی رینگ چه کار کرد! طوفان شریفی با لاکروز کوبایی بهترین بوکسور آماتور جهان مبارزه کرد و برای باختن مقصر نیست، این بوکسور بسیار قدرتمند است. امیری نیز عملکرد بدی نداشت، اما جای بسیار زیادی برای کار دارد.

او اضافه نمود: مقصودی در مبارزه نخست خوب بود، اما در مسابقه دوم نمره قبولی نگرفت. فرهاد مرادی بوکسور جوانی بود که به تازگی از جوانان وارد بزرگسالان شده است و نباید به او خرده گرفت. در مورد موسوی که یکی از باتجربه های ما بود، به نظرم او می توانست بوکسور آلمانی را هم شکست دهد، اما از نظر ذهنی آماده مبارزه نبود و مشت های خوبی نزد. قشلاقی هم که یکی از استعدادهای ناب بوکس است. او بوکسور نترس، پر قدرت و جلو رونده ای است که با جرات مبارزه می کند، اما اینکه بگوییم با ناداوری باخت خیلی درست نیست. او مقابل بوکسور بلاروس زیاد مشت زد، اما مشت هایش مانند حملات بی نتیجه یک تیم فوتبال بود که به هدف نمی خورد. متقابلا اما مشت های حریف بلاروس مانند تک حملات یک تیم فوتبال بود که به گل می نشست.

ملی پوش سابق بوکس ایران شرح داد: من همواره برای همه تیم های ملی ایران آرزوی موفقیت داشته ام، اما در رابطه با بوکس امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد یک مدیریت خوب در حد و اندازه بوکس باشیم تا کم کم به جایگاه واقعی خود برسیم. قابلیت بوکس ایران خیلی بیشتر از یک برنز است. مبارزان ما زحمات خود را می کشند و اصلا نباید به آن ها نقدی وارد کرد، تنها مشکل بحث مدیریتی است که امیدوارم در آینده برطرف شود. واقعیت این است که با یک گل بهار نمی شود و نباید با برنز شه بخش همه چیز را گل و بلبل بدانیم. ارزش کار شه بخش بسیار زیاد است، اما مسائل مدیریتی زیادی در فدراسیون هست که باید حل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1144

به "گل آرا: مدال شه بخش ارزشمند است، با یک گل بهار نمی شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل آرا: مدال شه بخش ارزشمند است، با یک گل بهار نمی شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید