کشف مجموعه ای از ظروف شیشه ای مورانویی در نزدیکی سواحل بلغارستان

به گزارش مجله حقوق، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف مجموعه ای از ظروف شیشه ای مورانویی در نزدیکی سواحل بلغارستان صورت پذیرفت.

کشف مجموعه ای از ظروف شیشه ای مورانویی در نزدیکی سواحل بلغارستان

باستان شناسانی که در بورگاس واقع در بلغارستان مشغول کاوش بودند بیش از 100 شیء شیشه ای متعلق به دوران امپراتوری عثمانی را در نزدیکی ساحل پیدا کردند.

آرت نت نوشت، کاوشگران با غواصی در همان محوطه در سال های 2020 و 2021 بیش از 300 شیء شیشه ای را از بستر دریا کشف نموده بودند.

براساس بیانیه ای که به وسیله موزه تاریخ بورگاس منتشر شده است، محققان این اشیاء را در عمق 2 تا 2.5 متری کشف نموده اند. گمان می رود این اشیاء فلزی محموله کشتی باری بوده اند که پس از گرفتار شدن کشتی در توفان، به داخل دریا افتاده اند. انتظار می رود لاشه کشتی در نزدیکی این اشیاء تاریخی پیدا گردد. بقایای آهنین به جا مانده از زنجیرهای متصل به لنگر و تکه های ظروف سرامیکی شباهت هایی به سرامیک هایی دارد که در قرون وسطای متأخر و رنسانس فراوری میشد.

کارشناسان معتقدند این شیشه ها در مورانو جزیره ای در ایتالیا ساخته شده اند که حتی امروزه به علت ظروف شیشه ای نفیس معروفیت دارد. گمان می رود این ظروف در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده باشند.

کاوشگران بعلاوه در نزدیکی نقطه ای که این ظروف شیشه ای پیدا شدند، مجموعه ای از اشیاء سرامیکی را نیز کشف کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1403 بروزرسانی: 31 تیر 1403 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1573

به "کشف مجموعه ای از ظروف شیشه ای مورانویی در نزدیکی سواحل بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه ای از ظروف شیشه ای مورانویی در نزدیکی سواحل بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید